سرمایه گذاری در اندیشه: بازدهی و پیش بینی آینده

سرمایه گذاری در اندیشه: بازدهی و پیش بینی آینده

اگر به دنبال سرمایه گذاری در شهر اندیشه هستید و می خواهید بدانید که آینده سرمایه گذاری در این منطقه چه خواهد بود و رشد قیمت آن چگونه است و همچنین کدام فاز اندیشه آینده بهتری دارد، در این مطلب ضمن بررسی این موارد گزینه های دیگری به شما در داخل شهر تهران معرفی می نماییم که از نظر قیمت با سرمایه گذاری در اندیشه یکسان هستند و آینده بهتری خواهند داشت.

بازدهی سرمایه گذاری در اندیشه
بازدهی سرمایه گذاری در اندیشه

افرادی که به سراغ سرمایه گذاری در اطراف تهران می روند به نحوی نا امید از خرید خانه در تهران هستند اما بهتر است بدانید که در تهران شرایطی برای خرید مسکن وجود دارد که از دید بسیاری پنهان است و می تواند گزینه ای جایگزین برای خرید خانه در اندیشه یا شهرهای اطراف تهران باشد.

سرمایه گذاری در اندیشه

آنچه در قیمت گذاری و آینده سرمایه گذاری در شهرهای اطراف تهران اهمیت زیادی دارد، فاصله آن ها از شهر تهران است. اندیشه در جنوب مسیر بین تهران و کرج قرار گرفته شده است  و 23 کیلومتر تا اولین ورودی شهر تهران و 18 کیلومتر تا اولین ورودی از سمت جنوب شرقی استان کرج یعنی مهرویلا فاصله دارد.

فاصله اندیشه تا تهران و کرج
فاصله اندیشه تا تهران و کرج

برای مقایسه فاصله میان پرند، پردیس و اندیشه تا تهران باید گفت که پردیس به نقاط کلیدی تهران نزدیک تر است و سپس اندیشه در رتبه بندی و در نهایت پرند در رتبه آخر قرار می گیرد. البته در نظر داشته باشید که اگر نقاط غربی تهران را مد نظر بگیرید اندیشه نزدیک تر است اما نقاط کلیدی تهران مانند بازار، نقاط مرکزی، نقاط شرقی و حتی نقاط شمالی نظیر تجریش را اگر مد نظر قرار دهید، پردیس نزدیک تر است.

پس اگر قصد سرمایه گذاری در اندیشه به دلیل نزدیکی به تهران را دارید باید بدانید که گزینه نزدیک تر نیز وجود دارد. اما از نظر رشد و پیشرفت باید نگاهی به قیمت های این محدوده و مقایسه آن با دیگر نقاط نزدیک تهران نماییم. در حال حاضر قیمت فروش آپارتمان در اندیشه به شرح زیر می باشد:

محل متراژ سال ساخت اتاق قیمت کل قیمت هر متر
نقش جهان فاز 4 ۹۰ ۱۳۸۹ ۲ ۳٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۳۸٬۸۸۸٬۰۰۰ تومان
فاز 1 ۹۰ ۱۳۹۷ ۲ ۴٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۴۶٬۶۶۶٬۰۰۰ تومان
فاز 1 ۵۸ ۱۳۹۷ ۱ ۱٬۵۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۲۷٬۰۶۸٬۰۰۰ تومان
فاز 2 ۱۳۸ ۱۴۰۲ ۳ ۶٬۲۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
فاز 1 شهرک مریم ۸۶ ۱۴۰۰ ۲ ۳٬۶۵۲٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۴۱٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان
فاز 4 سپیده شمالی 86 ۱۳۹۰ ۲ ۲٬۷۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۳۱٬۹۷۶٬۰۰۰ تومان

با مقایسه قیمت ها با پردیس و پرند به این نتیجه میرسیم که اندیشه در حال حاضر گرانترین و پرند ارزان ترین نقاط برای افرادی است که قصد خرید خانه ارزان در اطراف تهران را دارند.

سرمایه گذاری در اندیشه
سرمایه گذاری در اندیشه

البته در نظر داشته باشید که در پردیس عمده سازه ها به صورت مسکن مهر بوده است و محله های جدید آن که دارای بافت ویلایی است شرایط متفاوتی دارد ولیکن در اندیشه بافت مسکن مهر و شخصی ساز هر دو وجود دارد که به همین دلیل میانگین قیمت در این منطقه را بالا برده است.

کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است؟

شهرک اندیشه دارای 6 فاز است که در فاز اول آن در واقع بافت قدیمی با تراکم بالا و مراکز خرید است و فاز سوم را می توان دارای خیابان های پهن و شهرسازی مدرن در نظر گرفت که قیمت خانه ها در آن بالاتر از سایر فاز ها می باشد. همچنین فاز 4 ام بیشتر فاز تجاری است و فاز پنجم هم بیشتر در آن مسکن مهر ساخته شده است.

در واقع از نظر کیفیت می توان گفت که فاز سوم گرانترین و بهترین فاز شهرک اندیشه است. بد نیست نگاهی به قیمت ها در این فاز بیاندازیم.

یک آپارتمان 133 متری با سال ساخت 1399 قیمت هر متر آن معادل 44 میلیون تومان در فاز سه است و قیمت زمین در همین محدوده متری 80 میلیون تومان است.

کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است؟
کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است؟

حال اگر بخواهیم همین قیمت را در تهران معادل سازی کنیم، قیمت زمین در شهرک الهیه غرب در منطقه 22 تهران متری 80 میلیون تومان است و اگر بخواهید به سراغ ملک نوساز در محدوده وردآورد بروید، قیمت هر متر آپارتمان 51 میلیون تومان است و آپارتمان با سال ساخت 1399 در این محدوده بین 45 الی 48 میلیون تومان است.

این در حالی است که ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه قیمتی معادل 44 میلیون تومان دارند و در نقاطی از منطقه 17 مانند خیابان هلال احمر و قزوین واقع شده اند.

پس در واقع می توان گفت که بهترین فاز اندیشه، از نظر قیمت زمین و واحد مسکونی قیمتی معادل برخی محله های منطقه 22 تهران که نوساز است دارد و اگر بخواهید دید سرمایه گذاری داشته باشید، قطعا سرمایه گذاری در تهران بهتر است.

مقایسه سرمایه گذاری در اندیشه و چیتگر

حال شاید از خود بپرسید که چرا قیمت آپارتمان در چیتگر منطقه 22، به نسبت دیگر نقاط تهران ارزان تر است و چرا اختلاف کمی با فاز 3 اندیشه دارد. علت این است که در تهران هر منطقه ای که در حال ساخت بوده، قیمت آن متعادل بوده و پس از اتمام و بالا رفتن حجم معاملات، قیمت های آن از مناطق دیگر بالاتر رفته است.

در حال حاضر منطقه 22 تهران دارای بروزترین امکانات و مدرن ترین شهرسازی است و در این بین تعاونی های دولتی نیز در این منطقه مشغول به ساخت و ساز هستند که همین علتی است برای شرایط فروش با قیمت مناسب در این منطقه از تهران. همچنین شرایط پیش فروش با مبالغ کمتر نیز فراهم است و شما می توانید با همان مبلغی که قصد سرمایه گذاری در اندیشه دارید، اقدام به خرید خانه در غرب تهران نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پیش فروش واحد 60 متری در منطقه 22 می توانید مطلب مربوط به آن را مطالعه نموده و یا با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

مقایسه سرمایه گذاری در اندیشه و چیتگر
مقایسه سرمایه گذاری در اندیشه و چیتگر

بهتر است بدانید که تهران از سمت غرب گسترش داشته است و نقاط تازه تاسیس در غرب آن همیشه رشد و انفجار قیمتی بالایی داشته اند. نمونه می توان سعادت آباد را در یک بازه 30 ساله مثال زد که در همان سال ها تهرانپارس در شرق دارای قیمت بالاتری بوده اما امروز اختلاف به شدت زیاد است و سعادت آباد قیمت بالاتری دارد و همچنین نقاط جدیدتر مانند شهران که تا همین 15 سال گذشته ناشناخته بوده ولیکن قیمت آپارتمان در آن امروز بین 100 الی 110 میلیون تومان است.

یعنی اگر شما از طی این بازه زمانی اقدام به فروش خانه برای سرمایه گذاری در یک منطقه جدیدتر نموده بودید، سود حاصله از این کار برای شما به شدت بالا بوده است.

پس باید بدانید که اگر قصد سرمایه گذاری در اندیشه را دارید، گزینه های دیگر را نیز بررسی کنید و بهتر است به جای اینکه به سراغ اطراف تهران بروید، با همان مبلغ اقدام به سرمایه گذاری در تهران نمایید.

سرمایه گذاری در اطراف تهران

در نهایت اگر گزینه شما سرمایه گذاری در اطراف تهران است، باید در نظر داشته باشید که از میان 3 نقطه نزدیک به تهران، پردیس نیز شرایط خوبی دارد و یکی از مزایای آن این است که عمده بافت ساخته شده در این منطقه مسکن مهر است و همچنین این منطقه به نقاط کلیدی تهران به غیر از غرب نزدیک تر است.

اما در نهایت این را بدانید که پروژه های مسکن مهر توسط دولت اجرا شده اند و در حال حاضر در غرب تهران چیتگر، تعاونی های دولتی که مالک عمده زمین های آن هستند اقدام به ساخت و ساز برای کارکنان خود نموده اند و شرایط مطلوبی برای افرادی به وجود آمده است که بتوانند به صورت اقساطی اقدام به خرید نمایند.

سرمایه گذاری در اطراف تهران
سرمایه گذاری در اطراف تهران

برای اطلاعات بیشتر میتوانید پروژه های پیش فروش تعاونی مسکن ارتش را مشاهده نمایید که در واقع توسط اعضای ارتش که به هدف خانه دار شدن آنها در حال ساخت می باشد و توسط این افراد در بازار فروخته شده و خریدار جدید می تواند با همان شرایط اولیه اقدام به پرداخت اقساط نمایند که معمولا این پروژه ها به دلیل حمایت هایی که از سوی ارگان سازنده وجود دارد، برای کارمندان و خریداران بسیار مناسب تمام می شود.

جزئیات و معرفی 6 فاز شهرک اندیشه

در نهایت اگر قصد شما سرمایه گذاری در شهرک اندیشه است و تصمیم تان را گرفته اید که در این نقطه سرمایه گذاری نمایید، بد نیست جزئیات بیشتری از 6 فاز موجود در شهرک اندیشه خدمت شما معرفی شود:

فاز اول: شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین فاز با مراکز تجاری و اداری فراوان. شامل شهرک‌های مریم و المهدی و دارای خانه‌های کوچک و قیمت‌های مناسب‌تر نسبت به فازهای دیگر است.

فاز دوم: فاصله‌ای نسبی از سایر فازها دارد و به فردیس و کرج نزدیک است. فضای سبز کمتری دارد، اما امکانات رفاهی و تفریحی کافی را ارائه می‌دهد. مجتمع مسکونی گلستان از پروژه‌های مهم این فاز است.

فاز سوم: مناسب برای خانه‌های لوکس و نو ساز با متراژ بالا و امکانات مدرن. خیابان‌های پهن و کم‌صدا و نزدیکی به شهرک صدف و دانشگاه پیام نور شهریار از ویژگی‌های این فاز است.

فاز چهارم: شامل بازار نقش جهان با حدود 1300 مغازه و مجتمع‌های مسکونی بنفشه و گلها است. به فاز سوم چسبیده و دارای امکانات تجاری گسترده است.

فاز پنجم: مقصدی برای سرمایه‌گذاری با توسعه ساخت و ساز و پروژه‌های مسکن مهر. مجتمع امیر کبیر از امکانات مهم این فاز است.

فاز ششم: جدیدترین فاز با معماری و اصول شهرسازی نوین، اما مشکل اصلی این فاز این است که بعد از گذشت 30 سال هنوز جواز ساخت به مالکان آن داده نشده است و زمین های آن مربوط به کمیته امداد است.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی بازدهی و آینده سرمایه گذاری در اندیشه پرداختیم و همچنین بهترین فاز اندیشه برای سرمایه گذاری را معرفی نموده و جایگزین برای آن نیز مشخص نمودیم که چطور با همان مبلغ بتوانید در تهران زمین قابل ساخت خریداری کنید و همچنین با قیمتی مشابه با قیمت های فروش واحدهای مسکونی در اندیشه، بتوانید در غرب تهران واحد خریداری نمایید.

همچنین شرایط پیش خرید به صورت اقساطی در غرب تهران را نیز به صورت خلاصه بیان نمودیم، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های در حال اجرای غرب تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

 

 

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه