معرفی مناطق ویلایی داخل تهران و بهترین ویلایی نشین ها

معرفی مناطق ویلایی داخل تهران و بهترین ویلایی نشین ها

در تهران نقاطی وجود دارند که پس از گذشت چند ده سال، بافت خود را به صورت آپارتمان های کم واحد ویلایی حفظ کرده اند و خبری از ساخت و سازهای انبوه و برج های بلند در آنجا نیست و قیمت زمین در آنجا سر به فلک می کشد و با آنکه خانه های ویلایی ممکن است قدیمی باشند، اما همگی بازسازی شده و با قدرالسهم ارزشمندی هستند.

معرفی مناطق ویلایی داخل تهران و بهترین ویلایی نشین ها
معرفی مناطق ویلایی داخل تهران و بهترین ویلایی نشین ها

تراکم مجاز شهرداری در این مناطق محدود است و به هیچ عنوان اجازه صدور 4 یا 5 طبقه صادر نمی شود، ممکن است در دیگر مناطق تهران استثنایی برای ساخت و ساز قائل شود اما در این نقاط به هیچ وجه اجازه ساخت طبقات بالاتر از بافت صادر نمی شود. در ادامه این مطلب به معرفی مناطق ویلایی داخل تهران می پردازیم و بهترین نقاط ویلایی نشین شهر تهران را معرفی خواهیم نمود.

مناطق ویلایی داخل تهران

تا اینجا متوجه شده اید که منظور از مناطق ویلایی داخل تهران، ییلاق قشلاق و یا ویلا مانند آنچه در شمال کشور یا اطراف تهران وجود دارد نیست بلکه خانه های ویلایی موضوع مورد بحث ما می باشد. در حال حاضر شهرک غرب را می توان بهترین منطقه ویلایی داخل تهران دانست که طراحی این محدوده توسط آمریکایی ها و به سبک خانه های آن ها ساخته شده است و در ابتدا هیچ کدام دارای دیوار نبوده اند و بعدا اطراف آن ها دیوار کشی انجام شده است.

در انتهای خیابان پاسداران و نزدیکی کاخ نیاوران، محدوده ای به نام گلستان شمالی و جنوبی وجود داشته که بافت ویلایی با قیمت های سرسام آور داشت اما جواز ساخت چند ساختمان 12 طبقه، بافت ویلایی این منطقه را به هم ریخت و در نهایت امروز نمی توان این محدوده را ویلایی نامید.

مناطق ویلایی داخل تهران
مناطق ویلایی داخل تهران

منطقه بعدی شهرک گلستان یا همان راه آهن است که در منطقه 22 تهران واقع شده است و بافت محدوده شهرک گلستان به صورت ویلایی است و جواز ساخت 3 طبقه بیشتر صادر نمی شود و از محدوده بعد از این شهرک که عمده خانه های ویلایی چیتگر در آن قرار دارد، برج های بلند ساخته شده است و پس از شهرک غرب تنها بافت ویلایی موجود در تهران است.

همچنین یک شهرک دیگر با نام شهرک الهیه در این منطقه وجود دارد که در انتهای اتوبان خرازی و در پایین رشته کوه های البرز واقع شده است که این شهرک به صورت کاملا ویلایی با زمین های قطعه بندی شده با متراژ 300 الی 450 متر می باشد که همگی به صورت 3 طبقه ساخته و در حال ساخت می باشند. با توجه به بافتی که این شهرک دارد می تواند یکی از شهرک های خوب تهران در آینده باشد زیرا از نظر موقعیت و آب و هوا در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

در حال حاضر نقاط ویلایی نشین تهران به همین محدوده هایی که در بالا اشاره کردیم ختم می شود و در اطراف تهران موقعیت های بیشتری قرار دارد اما داخل شهر همین موارد هستند.

بهترین نقاط ویلایی نشین تهران

در حال حاضر قدیمی ترین و گران ترین نقاط ویلایی نشین تهران را می توان شهرک غرب نامید که طرح ساخت آن توسط آمریکایی ها و به سبک خانه های آنها پیش از انقلاب شروع شد و در حال حاضر گرانترین زمین ها در این محدوده واقع شده است.

بهترین نقاط ویلایی نشین تهران
بهترین نقاط ویلایی نشین تهران

زمین های این محدوده تقریبا 600 متر در 3 طبقه هستند و خانه ها 250 الی 350 متری می باشند که جزو آپارتمان های قدرالسهم دار به حساب می آیند و قیمت هر واحد بیشتر از 100 میلیارد تومان قیمت دارد.

شاید در برخی از نقاط دیگر تهران کوچه ها و یا بافت های کمی به عنوان نقاط ویلایی نشین شناخته شود اما بافت کلی آن ها ویلایی نیست و نمی توان در مقایسه ای که انجام می دهیم، این مناطق را با مناطق کاملا ویلایی در تهران مقایسه نماییم.

مناطق ویلایی نشین اطراف تهران

در اطراف تهران نیز مناطقی که خانه های آن مانند بافت ویلایی ساخته شده اند بسیارند اما از نظر بافت بودن نمی توان آن ها را با نقاط ویلایی داخل تهران مقایسه نمود. در اولین نقطه می توان تنها و با اختلاف زیاد محدوده لواسان را معرفی نمود که قیمت های آن با شهرک غرب برابری می کند و می توان به عنوان یک منطقه ویلایی نشین واقعی در اطراف تهران معرفی شود.

در مرحله بعدی نقاطی که بافت آنها ترکیبی از خانه های ویلایی است و البته خانه های ارزان نیز در آنها وجود دارند را می توان در کرج و اندیشه در نظر گرفت که مهر شهر و دهکده در فردیس کرج از نقاط ویلایی در استان البرز هستند که البته تمامی بافت آن ها ویلایی نیست اما چنین بافتی در آن وجود دارد.

همچنین در اندیشه نیز نقاطی وجود دارند که می توان آنها را ویلایی نامید ولیکن در این نقاط به به دلیل ساخت مسکن مهر، نمی توان بافت ویلایی در نظر گرفت همانطور که در پردیس نیز شرایط به همین شکل می باشد و اکثر افرادی که به دنبال خرید خانه ارزان اطراف تهران هستند به دنبال سکونت در این نقاط می روند.

در نهایت بافت ویلایی نشین در اطراف تهران بیشتر از تهران یافت می شود و تنها 2 منطقه در تهران است که بافت خود را به صورت کامل حفظ نموده اند که شهرک غرب در منطقه 2 و شهرک گلستان در منطقه 22 می باشند.

شهرک ویلایی در تهران

در حال حاضر تنها شهرکی که به صورت ویلایی در تهران به صورت محصور و شهرکی وجود دارد شهرک الهیه غرب است که در منطقه 22 واقع شده است و البته هنوز تکمیل نشده است اما به سبک شهرک های اروپایی در حال تکمیل می باشد که تنها شهرکی است که خانه های آن ویلایی است.

قیمت قطعه های 300 متری در این شهرک نزدیک به 60 میلیارد تومان قیمت دارد و البته با توجه به گسترش تهران و منطقه 22 میتوان آینده خوبی را در 10 سال آینده آن پیش بینی نمود.

شهرک ویلایی در تهران
شهرک ویلایی در تهران

در حال حاضر شهرک غرب و الهیه غرب را می توان از شهرک های ویلایی غرب تهران دانست که چنین موقعیتی در هیچ نقطه تهران وجود ندارد و پیش تر از خیابان گلستان در شمال پاسداران چنین موقعیتی وجود داشته است که بافت آن عوض شده است.

چرا خانه های ویلایی تهران تنها در 2 منطقه قرار گرفته اند؟

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره نمودیم، خانه های ویلایی در سرتاسر تهران وجود دارند اما نمی توان منطقه ای که در آن قرار گرفته اند را ویلایی نشین داخل تهران دانست، در محدوده ولنجک، فرشته و نیاوران خانه های بدین شکل بسیارند اما بافت محله آنها ویلایی نیست و تنها نقاطی که در تهران توسط شهرداری به صورت بافت ویلایی نشین شناخته می شوند همان 2 نقطه در غرب تهران هستند که سالهاست بافت آنها به همین شکل باقی مانده است و از بهترین محله های غرب تهران برای زندگی می باشند.

به همین دلیل نمی توان مناطق دیگر تهران را ویلایی نشین در نظر گرفت با اینکه نیاوران از قدیم به عنوان محدوده مرفه نشین و ویلایی شناخته میشده اما امروز برج های بلند در آن بسیار ساخته شده است.

کلام آخر

در این مطلب مناطق ویلایی داخل تهران را معرفی نمودیم و همچنین به معرفی نقاط ویلایی نشین در اطراف تهران که البته تعریف آنها با ویلا در شمال کشور و یا نقاطی در کردان یا دیگر مناطق مشابه متفاوت است پرداختیم. در نظر داشته باشید که در حال حاضر تنها 2 نقطه ویلایی در داخل تهران وجود دارند که همگی در محدوده غرب تهران هستند و با توجه با ساخت سازی که در تهران وجود دارد دیگر فضای ساختی برای ایجاد چنین موقعیت هایی وجود نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت در تهران با قابلیت خرید اقساطی با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه