منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است

منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است

منطقه 22 تهران به عنوان آخرین محدوده قابل ساخت در قسمت غرب تهران می باشد که پس از آن استان البرز شروع می شود و آخرین امید شهر تهران برای ایجاد یک منطقه وسیع و مدرن می باشد. این نقطه از سوی شمال به سمت رشته کوههای البرز می رسد و علاوه بر اینکه وسیع ترین منطقه استان تهران است، بیشترین فضای سبز را نیز در اختیار دارد.

منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است
منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است

اگر قصد خرید یا سکونت در منطقه 22 تهران را دارید، در این مطلب ضمن معرفی محله های منطقه 22، پروژه های در حال اجرا در هر کدام از محله ها را نیز برای شما مشخص خواهیم نمود که در نهایت بدانید که در هر محله چه پروژه ساختمانی در حال اجرا می باشد.

در نظر داشته باشید که منطقه 22 به برج های بلند و انبوه سازی هایش معروف است و در حال حاضر بیشترین آمار ساخت و ساز شهر تهران مربوط به این محدوده است.

منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است

برای اینکه بدانید منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است اول باید بگوییم که به طور کلی 6 محله در این منطقه وجود دارد که به صورت کلی و تقسیم بندی شده است و به ترتیب از شرق به غرب، شهرک گلستان،کوهک، شهرک شهید باقری، شهرک چیتگر، اردستانی و مروارید شهر است و ما به 2 قسمت غربی و شرقی آن ها را تقسیم بندی کرده و معرفی خواهیم نمود. در این بخش ابتدا محله های شرقی را معرفی خواهیم نمود.

شهرک گلستان: شهرک گلستان که نام قدیم آن شهرک راه آهن بوده است در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده است و عمده خانه هایی که در این محدوده ساخته شده است به صورت ویلایی می باشد. پروژه تریتیوم vip که مشارکت وزارت دارایی و شرکت نیکان سازه سدید است در این محدوده واقع شده است که مجموعه ای بزرگ و در حال ساخت به شمار می آید.

در واقع اطراف دریاچه چیتگر و محله های آن را نیز می توان جزو شهرک گلستان در نظر گرفت زیرا این محدوده تقریبا میان شهرک گلستان و محدوده ای است که نزدیک به ایران مال می شود.

شهرک شهید باقری: این شهرک در شمال اتوبان خرازی واقع شده است و این محله برای اعضای نیرو های مسلح ساخته شده است که دارای موقعیت بسیار خوبی است.

محله های منطقه 22
محله های منطقه 22

بافت مسکونی این شهرک نسبتا قدیمی است و خانه ها به صورت تیپ ساخته شده است اما جدیدا پروژه هایی در این محدوده اجرا شده است که به دلیل موقعیت خوبی دارد، یعنی در پایین کوه و بالای اتوبان قرار گرفته و دید شمالی و جنوبی خوبی وجود دارد، پروژه هایی در این محدوده شروع به کار کرده اند که به عنوان نمونه پروژه شمشاد یا سایت پارک در سال 1401 در این محدوده شروع به کار کرده و زمان تحویل آن 1405 می باشد که یک شهرک کامل با کلیه امکانات است و سازنده آن بخش خصوصی است.

کوهک: این محله پیش تر به عنوان یکی از نواحی منطقه 5 شناخته می شد که به عنوان حاشیه شهر شناخته می شد و در واقع قدمت این محله بر خلاف محدوده اطراف دریاچه چیتگر بسیار زیاد است. پس از شکل گیری دریاچه چیتگر این محدوده شکل و شمایل متفاوتی گرفته و امروز به عنوان یک محله لوکس شناخته می شود. پروژه امپریال پالاس در این محدوده، جدیدترین پروژه در حال ساخت است که توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و در مرحله بتن ریزی قرار دارد.

معرفی محله های منطقه 22 در غرب

در ادامه به معرفی محله هایی منطقه 22 در غرب دریاچه چیتگر می پردازیم که این قسمت تعداد و وسعت بیشتری دارد.

محله بلوار اردستانی: این محله بسیار کلیدی است و سرگذشت جالبی دارد، این محدوده در غرب ایران مال و قبل از مروارید شهر واقع شده است و 2 شهرک قدیمی ساز در این محله وجود داشت که نام آن نگین غرب و شهرک دانشگاه شریف می باشد. پس شروع به کار شهرک خرازی در این محدوده شکل و شمایل آن تغییر نمود و پس از تحویل واحدهای برج خرازی در سال 1402، قیمت آپارتمان در بلوار اردستانی به شدت افزایش یافت به صورتی که تاثیر زیادی حتی بر روی شهرک های قدیمی ساز این محله داشته است.

این محله به اقتصادی بودن معروف است اما در حال حاضر به سرعت در حال نزدیک شدن به سازه هایی نظیر پروژه دیپلمات است که در نزدیکی دریاچه واقع شده است به صورتی که قیمت آپارتمان در این شهرک به نسبت شب عید 20 درصد افزایش داشته است.

معرفی محله های منطقه 22 در غرب
معرفی محله های منطقه 22 در غرب

محله مروارید شهر: این محدوده غربی ترین قسمت در منطقه 22 تهران است که آخرین نقطه قابل ساخت در چیتگر است. این محدوده پس از بلوار اردستانی است و یک شهرک جدید و در حال ساخت می باشد. بیشتر پروژه هایی که در این محدوده معرفی می شوند در مرحله اخذ جواز می باشند و تعدادشان نیز بسیار زیاد است. پروژه تندیس چیتگر نمونه ای از این پروژه ها است که در این مرحله قرار دارد.

توجه داشته باشید که این محدوده دارای قسمت شمالی و جنوبی است و محدوده شمالی در حال ساخت است اما عمده پروژه هایی که در محدوده جنوبی واقع شده است در مرحله تغییر کاربری زمین است که اگر بخواهد وضعیت آن ها تغییری داشته باشد همه آن ها به یکباره شروع به کار میکنند. پروژه اسپرلوس یکی دیگر از این پروژه ها می باشد که زمان معرفی آن 2 سال پیش بوده است و در حال حاضر به دلیل رد شدن لوله گاز از کنار زمین، عملیات تغییر کاربری زمین آن متوقف شده است.

شهرک چیتگر: این شهرک که نام آن شهرک ارتش یا امام رضا می باشد در غرب ایران مال واقع شده است و بزرگترین شهرک در حال ساخت تهران است که محل قرار گرفتن پروژه های ارتش می باشد که توسط ارگان های متفاوت در حال اجرا می باشند. در حال حاضر چندین برج به بهره برداری رسیده و در حال استفاده است و تا سال 1405 بخش عمده ای از واحد های این شهرک آماده می شود.

در نظر داشته باشید که ارگان های دیگری نیز در این منطقه مشغول ساخت و ساز می باشند به عنوان مثال پروژه بانک ملی کوهک که با مشارکت بانک و بخش خصوصی در حال انجام است اما وسعت ساخت و ساز به اندازه ی که در محله شهرک چیتگر در حال انجام است نمی رسد.

بهترین محله منطقه 22 کدام است؟

در مورد اینکه بهترین محله منطقه 22 کدام است باید روشن شود که هدف شما سکونت است یا سرمایه گذاری، قطعا اگر گزینه سرمایه گذاری مطرح باشد، هر چه محله در حال ساخت باشد و راه آباد شدن بیشتری داشته باشد محله بهتری است ولیکن اگر دیدگاه شما سکونت است باید بدانید که اطراف دریاچه چیتگر شاخص منطقه 22 به حساب می آید و بهترین محله منطقه 22 است.

اما باید یک نکته دیگر را نیز در نظر داشته باشید که اگر برای زندگی میخواهید نقطه ای دیگر را انتخاب نمایید که آینده خوبی نیز داشته باشد و شرایط زندگی نیز در آنجا مطلوب باشد، محدوده شمال اتوبان همت نیز ناحیه بسیار خوبی است و تنها ایراد این است که باید بافت قدیمی آن عوض شود و پروژه های جدید برای خرید و یا سکونت انتخاب شود.

تفاوت قیمت در محله های منطقه 22

تفاوت قیمت در محله های منطقه 22 داستان جالبی دارد و بر خلاف تصور که مناطق قدیمی را به عنوان شاخص می شناسند و قیمت آن را بالا می دانند، محله های جدید که در این منطقه ایجاد میشود پس از ساخت قیمت شان به محله های قدیمی و شاخص می رسد.

به عنوان مثال پس از ساخته شدن برج های مروارید شهر شمالی و باز شدن خروجی اتوبان خرازی به این نقطه در سال 1401، قیمت آن 40 درصد افزایش داشت و اختلاف قیمتی که با برج های نزدیک دریاچه داشت به شدت کاهش یافت. حتی پروژه های در حال ساخت نظیر پروژه کامرانیه سپاشهر که در این قسمت قرار گرفته بودند تغییر قیمت امتیاز آن ها بسیار زیاد بود.

تفاوت قیمت در محله های منطقه 22
تفاوت قیمت در محله های منطقه 22

در نظر داشته باشید که این تفاوت قیمت در حال حاضر طبیعی است اما در آینده از بین می رود و این موضوع در تمامی نقاط تهران صدق کرده است و هر نقطه ای که جدید تاسیس شده قیمت کمتری نسبت به محله آباد شده قبل خودش دارد و به سرعت این اختلاف کم می شود تا در نهایت بالاتر هم ممکن است برود.

مقایسه محله های منطقه 22 با دیگر محله های غرب تهران

واقعیت این است که محله های منطقه 22 به دلیل نوساز بودن و همچنین امکاناتی که در چیتگر وجود دارند در سطح مطلوبی برای مقایسه با دیگر محله های غرب تهران قرار دارند اما در نظر داشته باشید که محله های غرب تهران برند تر از منطقه 22 می باشند و البته این مورد طبیعی است زیرا این محدوده نوساز و در حال ساخت می باشد.

همانطور که محله کوهک یک روز حاشیه تهران به حساب می آمده و امروز یکی از گرانترین محله های منطقه 22 به شمار می آید، محله های منطقه 22 نیز در آینده با تغییر قیمت زیادی مواجه خواهند شد.

جمع بندی

در این مطلب محله های منطقه 22 را بررسی نمودیم و در هر کدام یک پروژه در حال ساخت مثال زدیم تا اگر قصد خرید برای سکونت یا سرمایه گذاری در این منطقه دارید بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد چیتگر کسب نمایید.

توجه داشته باشید که حوزه فعالیت ما، پروژه های در حال ساخت منطقه 22 است و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خرید اقساطی و یا ملک آماده می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه