پروژه دیپلمات چیتگر تعاونی سپاشهر منطقه 22

پروژه دیپلمات چیتگر تعاونی سپاشهر منطقه 22

پروژه دیپلمات واقع شده در زمینی به مساحت 2600 متر مابین میدان ساحل و دریاچه، خیابان شمس تبریزی توسط تعاونی مسکن عمران توسعه سپاشهر از سال 1397 پذیره نویسی شده و در حال اجرا میباشد. این پروژه یکی از پروژه های در حال اجرای این تعاونی می باشد که همگی در مرحله ساخت و اجرا قرار دارند.

پروژه دیپلمات چیتگر
پروژه دیپلمات چیتگر

پیشرفت این پروژه همانطور که از زمان شروع به کار آن پیداست بسیار کند است که البته این پروژه زمان زیادی را صرف دریافت جواز و همچنین حل کردن مشکلات با شهرداری کرده است که بابت دریافت تجاری های زیر مجموعه بوده اما تعاونی مذکور کلیه پروژه هایش بدین شکل با همین روند پیش میرود. زمان پایان این پروژه 2 الی 2 سال و نیم اعلام شده است.

بروزرسانی وضعیت این پروژه به تاریخ شهریور سال 1403 می باشد که می توانید ویدئویی از مراحل ساخت پروژه را تقریبا در سال گذشته همین زمان مشاهده فرمایید تا متوجه پیشرفت پروژه در طی این 1 سال شوید.

معرفی پروژه دیپلمات در چیتگر

این پروژه در قالب 1 برج 14 طبقه که 9 طبقه آن مسکونی، مابقی لابی و پارکینگ میباشد اجرا میشود و هر طبقه آن دارای 10 واحد هست که متراژ آن از 87 تا 130 متر است و در مجموع 90 واحد دارد. این پروژه در حال حاضر اسکلت و دیوار چینی را به اتمام رسانده است و آخرین بروزرسانی از وضعیت پروژه را در تصویر زیر مشاهده فرمایید:

آخرین وضعیت پروژه دیپلمات چیتگر
آخرین وضعیت پروژه دیپلمات چیتگر

92 عضو در این پروژه وجود دارد که سهام آن ها به صورت 100 متری واگذار شده است یعنی در صورت انتخاب واحد بزرگتر، می بایست متراژ اضافه تر از تعاونی خریداری شود. این پروژه دارای واحد تجاری است که اعضا در آن شریک نمی باشند و به همین دلیل باید هزینه ساخت آن از اعضا دریافت نشود که البته انجام شدن یا نشدن این کار مشخص نیست.

قیمت حق امتیاز پروژه دیپلمات

واریزی بروز پروژه دیپلمات در حال حاضر به تاریخ شهریور ماه سال 1403 برای متراژ 100 متری که پایه فروش بوده است مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان است و قیمت حق امتیاز آن بر اساس رتبه بندی از 3 میلیارد و 300 الی 4 میلیارد و 300 میلیون تومان میباشد .

رتبه قیمت امتیاز
50 3 میلیارد و 800
80 3 میلیارد و 400
تک رقمی 4 میلیارد و 300

اختلاف قیمت در رتبه بندی این پروژه به نظر غیر منطقی می آید که علت آن را در ادامه توضیح خواهیم داد. در حال حاضر قیمت ورود به پروژه در این شرایط برای یک رتبه میانی در حدود 6 میلیارد و 600 میلیون تومان مجموع قیمت معادل 66 میلیون به ازای هر متر می باشد.

این پروژه دارای 8 قسط تا 2 سال دیگر است که به صورت علی الحساب است، یعنی افزایش می یابد و باید قیمت اقساط نیز به قیمت تمام شده اضافه شود.

نکته جالب این است که این اقساط باقی مانده 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است یعنی به ازای هر متر 22 میلیون تومان دیگر باید هزینه ساخت علی الحساب پرداخت نمود در حالی که امروز قیمت ساخت یک واحد از ابتدا متری 20 الی 25 میلیون محاسبه می شود، این پروژه در حال حاضر دیوارچینی را هم تمام کرده است.

  • اختلاف قیمت در رتبه بندی:

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، اختلاف قیمتی که در رتبه بندی ها وجود دارد غیر منطقی است زیرا ضریب طبقات و مرغوبیت واحد نیز دریافت می شود یعنی اگر شما رتبه تک رقمی داشته باشید و طبقه 9 را انتخاب نمایید، می بایست مابه تفاوت با طبقه 1 را تحت عنوان ضریب طبقه پرداخت کنید در صورتی که اختلاف قیمت رتبه تک رقمی با رتبه های بالا متری 10 میلیون تومان است.

اقساط پروژه در سال 1403 و 1404

در حال حاضر تعاونی 8 قسط دیگر اعلام نموده است که باید هر 3 ماه مبلغ 280 میلیون تومان پرداخت شود که این مبلغ علی الحساب است، یعنی قطعی نیست و افزایش می باید.

آخرین وضعیت پروژه و شرایط اقساط
آخرین وضعیت پروژه و شرایط اقساط

در محاسبه قیمت تمام شده در بالا متری 66 میلیون تومان را برای ورود به پروژه محاسبه نمودیم و نزدیک به 2 میلیارد دیگر قسط تعریف شده است که اگر بخواهیم آن را هم بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت آتی در نظر بگیریم، قیمت تمام شده بدون محاسبه ضریب طبقات و افزایش اقساط به تاریخ امروز متری 88 میلیون تومان خواهد بود.

همچنین هزینه پارکینگ و انباری نیز به قیمت یک پنجم هزینه ساخت محاسبه می شود و باید پرداخت شود و به مبلغ فوق افزوده خواهد شد و همچنین واحد به صورت خام تحویل می شود و هزینه تجهیز آن بر عهده خودتان است.

این پروژه جزو برج های اطراف دریاچه چیتگر به حساب می آید و در حال حاضر میانگین قیمت تمام شده برای برج های مشابه بین 100 الی 120 میلیون تومان بسته به طبقه و دید به دریاچه می باشد.

موقعیت و امکانات پروژه دیپلمات

امکانات این پروژه شامل لابی، پارکینگ، انباری، مشاعات آبی (استخر سونا جکوزی)، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و دیگر استاندارد های یک برج در نزدیکی دریاچه چیتگر می باشد.

همچنین از نظر موقعیت قرارگیری این پروژه مابین میدان ساحل و دریاچه، خیابان شمس تبریزی قرار دارد که از نظر محل قرارگیری در موقعیت مناسبی در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد همچنین داشتن مشاعات آبی برای این پروژه با توجه به محل قرارگیری در موقعیت مناسب نسبت به دیگر برج های آن محدوده میتواند نکته مثبتی باشد.

  • موقعیت پروژه:

در تصویر زیر می توانید موقعیت پروژه را بر روی نقشه و فاصله آن را با شاخص های منطقه 22 مشاهده فرمایید:

موقعیت پروژه دیپلمات روی نقشه
موقعیت پروژه دیپلمات روی نقشه

در بالای محل قرارگیری این پروژه، پروژه دیگری با نام پروژه ترنج ارتش در حال انجام است که مالک زمین آن ارتش و سازنده نیز یکی از شرکتهای پیمانکاری وابسته به آن است که دقیقا در شرایط مشابهی از نظر پیشرفت پروژه قرار دارد اما شرایط فروش و اقساط آن متفاوت است که می توانید بررسی نمایید.

در نهایت موقعیت قرارگیری این پروژه به نسبت دریاچه چیتگر که اصلی ترین شاخص منطقه 22 است مناسب است و در نزدیکی آن قرار دارد که از مزایای این پروژه محسوب می شود.

سابقه سازنده

شرکت تعاونی توسعه و عمران انصار سازور پایداران ابنیه شهر (تعاونی توسعه عمران سپاشهر) با شماره ثبت 6699 و شماره ملی 14007585777 در سال 1397 تاسیس شده است.

علی محمدی به عنوان مدیرعامل و حمید عتباتی به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی شده اند . این تعاونی در حال حاضر چندین پروژه در حال اجرا دارد اما همه آنها در مراحل ساخت هستند و در واقع پروژه تحویل داده شده از سوی این شرکت وجود ندارد.

 پروژه کامرانیه، پروژه سفیر، بانک ملی از پروژه های این شرکت می باشد که همگی در مراحل ساخت قرار دارند و این نکته را نمی توان جزو نقطه قوت تعاونی در نظر گرفت زیرا سابقه تحویل واحد خود یک اصل مهم برای رزومه سازنده میباشد.

بررسی نهایی پروژه

بطور کلی این پروژه در موقعیت مکانی مناسبی قرار گرفته است و سازنده آن نیز مالک زمین است و خود پیمانکار پروژه میباشد ولیکن روند پیشبرد پروژه های این شرکت به دلیل ساخت همزمان چندین پروژه قابل بحث است زیرا همانطور که مشاهده نمودید، پروژه در حال حاضر اسکلت و دیوار چینی را هم تمام کرده است و کلا 9 طبقه مسکونی دارد که به اتمام رساندن پروژه در این مرحله شاید چند ماه زمان ببرد.

اما زمان اعلام شده 2 الی 2 سال و نیم است که اقساط 2 ساله نشانگر این موضوع است که حداقل این پروژه تا 2 سال دیگر قسط دارد که با زمانبر شدن آن، افزایش اقساط را در سال های آتی خواهیم داشت که قیمت تمام شده را بالاتر می برد.

در این قسمت وضعیت آخرین ویدئو از عملیات ساخت پروژه که در مرداد ماه سال 1402 بصورت هوایی تصویربرداری شده است در سایت قرار گرفته است که تقریبا می توان گفت 1 سال پیش است که با مشاهده آن می توانید عملیات ساخت انجام شده طی 1 سال اخیر را با تصویرهای بالا که بروز هستند مقایسه نمایید.

آخرین پروژه این شرکت که در حال کار میباشد و روند کار آن خوب بوده پروژه کامرانیه است ولیکن ممکن است بعد از انجام عملیات ساخت تا مقطعی دوباره روند آن کند و یا مسکوت شود و پروژه دیگری پیش برود. بطور کلی اگر قصد سرمایه گذاری در پروژه های این شرکت را دارید این نکته را می بایست در نظر داشته باشید و حق خریدار است که بداند زمان تحویلی که به وی اعلام میشود ممکن است دچار تاخیر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه دیپلمات و پروژه های در حال ساخت مشابه با شرایط متفاوت می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

 

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه