پروژه رونیکا پالاس (کوهک،آبشار،تهرانسر) حاج رحیم قربانی

پروژه رونیکا پالاس (کوهک،آبشار،تهرانسر) حاج رحیم قربانی

پروژه رونیکا پالاس در واقع نامی کلی و ثبت شده برای تمامی پروژه های مسکونی، تجاری و اداری در حال اجرا توسط حاج رحیم قربانی میباشد . پروژه های مذکور همگی در نقاط مختلف تهران واقع شده اند و به صورت برج یا مجتمع اجرا شده اند.

در اینجا به بررسی کلی این پروژه ها و اطلاعات مربوط به هر یک میپردازیم و شرایط آنها از قبیل موقعیت پروژه ، پیشرفت ، نحوه خرید و فروش و قیمت روز آن را بررسی خواهیم کرد.

پروژه رونیکا پالاس حاج رحیم قربانی
پروژه رونیکا پالاس حاج رحیم قربانی

از آنجایی که سال گذشته تصمیم گرفته شد که نام رونیکا پالاس تحت عنوان برند ساختمان هایی ساخته شده توسط رحیم قربانی استفاده شود در نتیجه کلیه پروژه ها با این نام شناخته میشود و با استفاده از نام محل میتوان آنها را جدا نمود.

با توجه به زیاد بودن اطلاعات در مورد پروژه های رونیکا پالاس، ما در اینجا به بررسی پروژه های در حال اجرا نظیر کوهک، تهرانسر و آبشار در منطقه 22 میپردازیم و دیگر پروژه ها نظیر ( نشاط ، سیمون بولیوار ، مژده و پونک ) را نیز مورد بررسی بصورت جزئی قرار میدهیم. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پروژه رونیکا پلاس کوهک

پروژه رونیکا پالاس کوهک در 40 هزار متر مربع زمین و  در قالب 8 بلوک معرفی شده که هر کدام 14 طبقه می باشند و در هر طبقه 18 واحد مسکونی قرار گرفته است و در مجموع شامل 2 هزار واحد است.

متراژ واحد های این مجموعه 100 الی 125 متر 2 خوابه است و حاصل مشارکت حاج رحیم قربانی با یکی از ارگان های دولتی است به همین دلیل هم سهم سازنده برای فروش وجود دارد و هم سهم اعضای تعاونی که با یکدیگر متفاوت هستند.

پروژه رونیکا پالاس کوهک
پروژه رونیکا پالاس کوهک

این پروژه در حال حاضر در مرحله اجرای نما قرار دارد و تصویری که در بالا مشاهده می کنید بروزترین تصویر از عملیات ساخت پروژه می باشد.

  • قیمت فروش پروژه رونیکا کوهک:

قیمت پایه در شهریورماه سال 1403 برای سهم سازنده به ازای هر متر 110 میلیون تومان اعلام شده که به ازای هر طبقه ضریب 500 هزار تومان به ازای هر متر افزوده میشود.

یک سهم مربوط به سازنده است که قیمت آن پایه 110 میلیون تومان است و 60 درصد از مبلغ کل باید ابتدا پرداخت شود و مابقی طی 1 سال دیگر، یعنی تا پیش از تحویل واحد پرداخت شود.

سهم بعدی مربوط به سهام مالکین زمین می باشد که به سهام ایرانسل، همراه اول و دیگر ارگان ها می توان اشاره نمود که برای آن مبلغ 5 میلیارد و 850 میلیون باید ابتدا پرداخت شود و هر 6 ماه 167 میلیون تومان قسط دارد که کلا 8 قسط می باشد. در زمان تحویل 550 میلیون و برای سند نیز باید 830 میلیون دیگر پرداخت شود که کل پرداختی 8 میلیارد و 576 میلیون می شود.

یعنی سهم اعضا نزدیک به 30 میلیون تومان با سهم سازنده اختلاف قیمت دارد و به صورت اقساطی با قیمت قطعی می باشد.

  • موقعیت رونیکا پالاس کوهک روی نقشه:

این پروژه در محدوده بلوار کوهک واقع شده است و بالا مجتمع تجاری طوبی قرار گرفته است:

موقعیت رونیکا کوهک روی نقشه
موقعیت رونیکا کوهک روی نقشه

همانطور که مشاهده می فرمایید یک سوی این پروژه در بلوار کوهک و سوی دیگر در جوار اتوبان آزادگان است و نزدیک ترین شاخص منطقه 22 به آن پارک جنگلی چیتگر می باشد و به طور کلی نسبت به شاخص های منطقه 22 فاصله دارد.

رونیکا پالاس تهرانسر (پروژه آتش نشانی)

پروژه رونیکا پالاس تهرانسر در منطقه 21 واقع شده است و برخلاف اینکه با نام تهرانسر شناخته شده است نزدیک به 9 کیلومتر از تهرانسر به سمت چهارراه ایران خودرو خودرو جلوتر است. این پروژه در قالب 8 هزار واحد مسکونی در 20 هزار متر زمین تعریف شده است که شامل 40 برج 11 طبقه است.

پروژه رونیکا تهرانسر
پروژه رونیکا تهرانسر

به دلیل بالا بودن تعداد برج ها این مجموعه مانند یک شهرک دارای امکاناتی نظیر درمانگاه، مدرسه، مسجد، داروخانه و پارک تفریحی و زمین بازی کودکان است. این پروژه حاصل مشارکت رحیم قربانی با چندین ارگان به عنوان مالک زمین است که می توان به آتش نشانی، دیوان عدالت اداری، وزارت ارتباطات اشاره نمود که مانند پروژه های معرفی شده در بالا دارای چندین نوع سهم برای فروش است.

  • قیمت امتیاز پروژه رونیکا پالاس تهرانسر:

در حال حاضر با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 قیمت فروش از سهم سازنده متری 58 میلیون تومان است که 30% از آن یعنی در حدود 1 و نیم میلیارد تومان پیش دریافت می شود و 6 چک 500 میلیون تومانی هر 6 ماه یکبار به عنوان اقساط دریافت می شود و در زمان تحویل نیز باید 800 میلیون تومان پرداخت شود.

سهم اعضای تعاونی به اینصورت می باشد که امتیاز بروز 580 میلیون تومان است و واریزی 320 میلیون تومان می باشد یعنی باید 900 میلیون تومان برای ورود به پروژه پرداخت شود و پس از آن 5 قسط 490 میلیون تومانی باید پرداخت شود که بازه زمانی آن 6 ماه یکبار است.

در زمان تحویل نیز باید 630 میلیون تومان پرداخت شود که قیمت تمام شده 44 میلیون تومان بدون در نظر گرفتن ضریب طبقات می باشد که پس از انتخاب واحد باید پرداخت شود.

  • موقعیت پروژه رونیکا پالاس تهرانسر:

همانطور که در بالا اشاره نمودیم پروژه رونیکا پالاس تهرانسر فاصله 9 کیلومتر با خود تهرانسر دارد و می توانید موقعیت قرارگیری آن را روی نقشه مشاهده فرمایید:

موقعیت پروژه رونیکا تهرانسر روی نقشه
موقعیت پروژه رونیکا تهرانسر روی نقشه

به طور کلی این ناحیه از منطقه 21 دارای شاخصی نمی باشد و با پروژه های منطقه 22 این سازنده متفاوت است.

رونیکا پالاس آبشار (شهرک باقری منطقه 22)

پروژه رونیکا پالاس آبشار در شمال اتوبان خرازی و در شهرک شهید باقری قرار گرفته شده است. این پروژه 1200 واحد مسکونی است که متراژ آن 115 الی 135 متر است و در قالب 3 بلوک پروانه ای شکل اجرا می شود که دارای 20 طبقه مسکونی میباشد.

پروژه رونیکا پالاس آبشار
پروژه رونیکا پالاس آبشار

در هر طبقه از 3 بلوک این پروژه 53 واحد مسکونی( تقریبا 17 واحد در هر بلوک) قرار گرفته است و دارای امکانات استاندارد یک برج مانند سالن ورزشی جداگانه، سالن سینما و سالن اجتماعات بدون مشاعات آبی است.

  • قیمت رونیکا پالاس آبشار:

این پروژه نیز مانند پروژه های دیگر حاج رحیم قربانی دارای 2 سهم برای فروش است، سهم اول سازنده است که قیمت روز آن به تاریخ شهریور سال 1403 متری 120 میلیون تومان اعلام شده است و ضریب طبقات نیز باید پرداخت شود. برای ورود به این پروژه باید 60% مبلغ کل ابتدا پرداخت شود و مابقی مبلغ هنگام تحویل دریافت می گردد.

برای خرید سهم تعاونی باید 5 میلیارد و 100 به اعضای تعاونی پرداخت شود و 8 قسط دیگر به صورت پرداخت 6 ماه یکبار به مبلغ 207 میلیون تومان باید پرداخت شود. همچنین برای تحویل 550 میلیون تومان و برای سند 890 میلیون دیگر باید پرداخت شود. با توجه به قطعی بودن قیمت اقساط، مجموع قیمت تمام شده را می توان در حدود متری 82 میلیون تومان برای سهم اعضا در نظر گرفت که البته در آن طبقه و واحد مشخص نمی باشد و ضریب طبقات نیز افزوده خواهد شد.

  • موقعیت رونیکا آبشار روی نقشه:

در تصویر زیر می توانید موقعیت پروژه رونیکا پالاس آبشار را روی نقشه مشاهده فرمایید:

محل پروژه رونیکا آبشار
محل پروژه رونیکا آبشار

از نظر نزدیکی به شاخص های منطقه 22 می توان به شهربازی هزار و یک شهر که در حال ساخت است و داشتن دید به مرکز خرید ایران مال اشاره نمود. همچنین در نظر داشته باشید که موقعیت قرارگیری این پروژه به دلیل اینکه در پایه کوهستان قرار گرفته مناسب تر از دیگر پروژه های حاج رحیم قربانی است.

دلیل اختلاف قیمت سازنده و سهم اعضای تعاونی

یکی از مواردی که برای خریداران سوال پیش می آورد این است که دلیل اختلاف قیمت سهم سازنده با اعضای تعاونی چیست؟ در حالی که در پروژه های دیگر مانند پروژه نارنج 8 که هم از طریق سازنده به فروش می رسند و هم سهم اعضا در آن ها وجود دارد قیمت سهم اعضا بالاتر از سازنده است، در پروژه های رحیم قربانی اینگونه نیست.

علت این موضوع نیز برند بودن سازنده است که قیمت ها را بسیار بالاتر از سطح منطقه اعلام می نماید، همانطور که در پروژه های در حال ساخت این سازنده مشخص نمودیم، اختلاف قیمت بالایی بین شرایط فروش سازنده و سهم اعضای تعاونی وجود دارد که به نظر منطقی نیست.

شرکت های دیگری در منطقه 22 تهران فعال هستند که پروژه های اولیه شان با قیمت مناسب پیش فروش شده است اما پروژه های جدیدشان قیمت بالایی دارد که می توان به پروژه تریتیوم اشاره نمود که سابقه تحویل چند پروژه را در منطقه 22 دارد اما آخرین پروژه اش را با قیمتی پیش فروش می کند که منطقی نیست و به نحوی سود سرمایه گذاری در آن مطلوب نخواهد بود.

خلاصه ای از دیگر پروژه های رونیکا پالاس

در این قسمت خلاصه از وضعیت پروژه های دیگر که با نام رونیکا پالاس شناخته می شوند را آورده ایم، این پروژه ها همگی به اتمام رسیده اند و قیمت روز نیز به تاریخ شهریور سال 1403 اعلام شده است:

  1. پروژه رونیکا پالاس شهرزیبا
    این پروژه در شهرزیبا قرار دارد و شامل 3 بلوک 6 طبقه است. متراژ واحدها از 52 تا 140 متر مربع متغیر است. بلوک 1 و 3 هرکدام شامل 6 واحد در هر طبقه و بلوک 2 شامل 11 واحد در هر طبقه است. مجموعاً 149 واحد مسکونی دارد با متراژهای عمده 80، 90، 100 و 120 متر مربع. امکانات شامل پارکینگ، انباری، داکت اسپلیت، لابی، سالن اجتماعات، سالن بدنسازی و فضای بازی کودکان است.  قیمت هر متر مربع 110 میلیون تومان است.
  2. پروژه رونیکا پلاس سیمون بولیوار
    این پروژه شامل 3 برج 11 طبقه است، هر طبقه 9 واحد مسکونی با متراژ 100 تا 170 متر مربع دارد. در مجموع 297 واحد مسکونی دارد و تحویل آن در بهمن 1400 بوده است. قیمت هر متر مربع 118 میلیون تومان است. امکانات شامل لابی، سالن اجتماعات، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد و فضای بازی کودکان است. این پروژه نیز فاقد مشاعات آبی است.
  3. پروژه رونیکا پالاس مژده (الماس هروی)
    پروژه الماس هروی شامل 16 برج است که در حال حاضر در مرحله ساخت قرار دارد و پایین‌تر از مترو حسن آباد و نزدیک اتوبان صیاد شیرازی واقع شده است. واحدهای تجاری در این پروژه در 2 طبقه (همکف و اول) واقع شده است قیمت هر متر مربع واحد مسکونی 120 میلیون تومان اعلام شده است.

    پروژه های دیگر حاج رحیم قربانی
    پروژه های دیگر حاج رحیم قربانی
  4. پارک اداری رونیکا پونک
    این پروژه به طور کامل اداری است و در اشرفی اصفهانی قرار دارد. شامل 4 بلوک 11 طبقه با 374 واحد و 600 پارکینگ است. قیمت پایه واحدها از 300 الی 320 میلیون تومان متغیر است.
  5. پروژه رونیکا پلاس نشاط (سردار جنگل)
    این پروژه در محدوده سردار جنگل واقع شده و به صورت مجتمع با یک بلوک طراحی شده است. هر طبقه شامل 35 واحد مسکونی است و در مجموع 245 واحد دارد. قیمت هر متر مربع در حدود 120 میلیون تومان است و امکانات شامل سالن اجتماعات و سالن بدنسازی است. واحدها دارای پارکینگ و انباری هستند و نورگیر آنها به صورت پاسیو است که ممکن است نقطه ضعف محسوب شود.
بررسی نهایی

بطور کلی حاج رحیم قربانی سازنده ای معتبر در تهران است و پروژه های بسیاری را اجرا کرده است اما سازه های ایشان با توجه به نوع ساخت و نقشه و امکانات برای مصرف کنندگانی که لوکس بودن واحد، کم تعداد بودن طبقات و مجموع واحدهای آن و همچنین امکانات رفاهی در مجتمع نظیر استخر، سونا و جکوزی اهمیتی نداشته باشد میتواند مناسب باشد.

برخی پروژه های اجرا شده توسط این سازنده بطور کلی نورگیر در پاسیو داشته اند و یا ویو برخی واحدها در برج ها، برج دیگری است و در واقع ویو مستقیم وجود ندارد و دلیل این نیز پر تعداد بودن واحدها و استفاده حداکثری از فضا برای ساخت واحد مسکونی می باشد ولیکن با توجه به خوشنامی سازنده برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند و یا بودجه آنها در حال حاضر به خرید ملک آماده نمیرسد میتوانند در پروژه های ایشان شرکت کنند. توجه داشته باشید در هنگام فروش پروژه های در مرحله ساخت قیمت یک واحد نوساز در منطقه (با دست بالا) محاسبه میشود که در بالا محاسبه نمودیم و می تواند چندان سودآور نیز نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قیمت پروژه های رونیکا پالاس، موقعیت قرار گیری، عملیات ساخت، نحوه خرید و فروش و همچنین قیمت روز منطقه با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

3 دیدگاه دربارهٔ «پروژه رونیکا پالاس (کوهک،آبشار،تهرانسر) حاج رحیم قربانی»

  1. ممنون از شما که با واقعییت این پروژه ها را معرفی کردید
    نقاط ضعف و نقاط قوت این پروژه ها را اعلام کردید ممنون از شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه