پروژه شمشاد (پروژه سایت پارک) سازمان جنگلها منطقه 22 چیتگر

پروژه شمشاد (پروژه سایت پارک) سازمان جنگلها منطقه 22 چیتگر

پروژه شمشاد (پروژه سایت پارک) با مشارکت سازمان جنگلها و مراتع کشور با شرکت سابیر بین الملل (پیمانکار) در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع در حال اجرا میباشد.

پروژه شمشاد سازمان جنگلبانی
پروژه شمشاد سازمان جنگلبانی

این پروژه دارای 7 بلوک یا بهتر بگوییم زون است با طراحی مدرن است که هر سازه 16 طبقه شامل و 11 طبقه مسکونی، 4 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی میباشد و در مجموع دارای 922 واحد مسکونی خواهد بود که متراژ آنها 75-90-105-115 متری میباشد. این پروژه دارای سهم تجاری نیز می باشد.

معرفی پروژه شمشاد

مجوز ساخت این پروژه در سال 1400 دریافت شده و در هفته منابع طبیعی در خود سازمان افتتاح شده است و پس از نمونه برداری خاک، گودبرداری آن در همان سال شروع شده و هم اکنون در عملیات اجرای اسکلت طبقات 6 میباشد. بر طبق اعلام تعاونی این پروژه به صورت کاملا لوکس و در حد برترین سازه های تهران ساخته خواهد شد و طراح آن نیز مهندس نیکبخت میباشد.

مشارکت تعاونی این پروژه با سازنده 70% (سازنده) به 30% (تعاونی) می باشد و پروژه دارای سهام تجاری نیز می باشد که به اعضای تعاونی تعلق می گیرد. پس از اخذ جواز سهم مسکونی برای سهم 100 تایی 10.8 متر مشخص شد و پس از دریافت جواز تجاری، 2 متر نیز به این سهم اضافه شده است.

توجه داشته باشید که سهم تجاری به همراه کل مشاعات است و شاید عدد چندان بزرگی نشود یعنی فضای خدماتی مانند درمانگاه، مسجد و سالن ورزشی و دیگر موارد مشاع نیز در آن لحاظ شده است و متراژ مفید تجاری نمی باشد.

سهام پروژه شمشاد چگونه تقسیم شده است؟

سهم کارمندان سازمان جنگلها و مراتع کشور بدین صورت تعیین شده است که زمینی که در حال حاضر پروژه در آن در حال احداث میباشد بصورت معوض از طرف شهرداری تهران در ازای زمینهای کارکنان سازمان در منطقه سوهانک به آنها داده شده است و تعاونی پس از مشارکت با شرکت خصوصی (70 درصد سازنده 30 درصد کارفرما) قصد بهره برداری آن و تبدیل کردن زمین به واحد مسکونی را دارد.

در نتیجه سهام اعضای تعاونی بدون هیچگونه پرداخت اقساطی می باشد و حاصل از سهم مالکیت آن ها بر زمین و مشارکت حاصل شده است. احتمالا شرکت سازنده پس از رسیدن پروژه به 30% از پیشرفت فیزیکی به صورت قانونی اقدام به پیش فروش می نماید و احتمالا شرایط آن با سهم اعضای تعاونی متفاوت خواهد بود و اقساطی خواهد شد.

سهام پروژه شمشاد چگونه تقسیم شده است؟
سهام پروژه شمشاد چگونه تقسیم شده است؟

به طور کلی پروژه هایی که مالک زمین آن یک تعاونی دولتی است، توسط پیمانکار خصوصی ساخته می شود و 2 نوع سهم در آن وجود دارد و البته ممکن است اینگونه نباشد و چون مشارکت انجام نمیشود هزینه ساخت و اقساط از اعضا دریافت می شود به عنوان نمونه پروژه نیکان شرایطی این چنین دارد.

سهام اعضای تعاونی به صورت 100،150 ،250 و 330  سهمی میباشد که به ازای هر 100 سهم با توجه به پروانه ساخت و درصد مالک و سازنده متراژ مفید مسکونی تعلق گرفته است. همانطور که در بالا اشاره نمودیم هر 100 سهم 10.8 متر مسکونی و 2 متر تجاری همراه با مشاعات دارد.

توجه داشته باشید بر اساس آخرین اعلام تعاونی سهام ها بصورت خرد معامله نمیشود یعنی نمیتوان 50 سهم از سهام 100 متری را خریداری کرد و باید برای خرید یک سهام 50 متری باید برگه سهام 50 متری که با همین متراژ صادر شده است خریداری شود زیرا در اوایل نقل و انتقالات تعاونی این کار امکان پذیر بود.

قیمت سهام پروژه شمشاد (شهریور 1403)

قیمت سهام پروژه شمشاد به دلیل افزوده شدن سهام تجاری به آن با بروزرسانی در شهریورماه سال 1403، مبلغ 630 میلیون تومان می باشد. این سهام فاقد اقساط است و قیمت تمام شده است یعنی شما با پرداخت این مبلغ 11 متر مسکونی و 2 متر تجاری همراه با مشاعات در بخش تجاری خواهید داشت.

اگر بخواهیم با پروژه سهامی مشابه مانند پروژه شمیم رحمت مقایسه نماییم که در همین تاریخ قیمت آن 52 میلیون همراه با اقساط است، پروژه شمشاد قیمت مناسبی دارد.

توجه داشته باشید که سازنده هنوز سهم خود را به فروش نرسانده است و در صورتی که اقدام به فروش نماید، به دلیل آنکه شرایط فروش اقساطی خواهد بود ممکن است قیمت سهام اعضای تعاونی تحت تاثیر قرار گیرد.

قیمت سهام پروژه شمشاد
قیمت سهام پروژه شمشاد

موضوع مهم در قیمت گذاری سهام پروژه شمشاد این است که تعاونی خود دارای سهمی نمی باشد و هر آنچه برای فروش وجود دارد سهامی است که در اختیار کارمندان سازمان است و به همین دلیل عرضه آن محدود است و قیمت گذاری می تواند تغییرات زیادی داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر به عنوان مثال قصد خرید 600 سهم معادل 66 متر مسکونی که حداقل واحد است را دارید بهتر است یکجا اقدام به خرید نمایید زیرا ممکن است در صورت وقفه و یا خرید خرد خرد، سهام بعدی را با قیمت بالاتر بخرید. در این موارد می توانید با کارشناسان ما در تهران برج مشورت نمایید.

موقعیت پروژه شمشاد روی نقشه

موقعیت پروژه شمشاد واقع در ضلع شمالی بزرگراه خرازی، شهرک شهید باقری و جنب پروژه هما پارسه می باشد. در نزدیکی این پروژه رحیم قربانی نیز مشغول به ساخت است و همچنین برج سفید چیتگر که یکی از برج های برند منطقه 22 است در همین محدوده واقع شده است.

موقعیت پروژه شمشاد روی نقشه
موقعیت پروژه شمشاد روی نقشه

این پروژه روبروی ایران مال در شمال و جنب مجموعه بزرگ هزارو یک شهر که بزرگترین شهربازی خاورمیانه خواهد شد قرار گرفته است. واقعیت این است که سبک برج هایی که در شهرک باقری در حال ساخت هستند به دلیل موقعیت قرارگیری در پایه کوه متفاوت است و یک موقعیت جدید در منطقه 22 می باشد.

در تصویر بالا می توانید موقعیت پروژه شمشاد را نسبت به شاخص های منطقه 22 مشاهده فرمایید.

نحوه خرید و فروش برج شمشاد چیتگر

نحوه خرید و فروش و معامله سهام برج شمشاد چیتگر در تعاونی کارکنان سازمان جنگلها و مراتع کشور به صورت قطعی انجام خواهد شد و سپس در دفتر اسناد رسمی با اخذ اقرارنامه و وکالت نامه از فروشنده مراحل خرید تکمیل خواهد شد. مورد معامله یک برگه است که میزان سهام عضو را از کل زمین مشخص میکند و بر اساس متراژ مفید مسکونی که بعد از دریافت جواز محاسبه شده است به آن سهم تعلق گرفته میشود.

پروژه شمشاد
پروژه شمشاد

توجه داشته باشید که نامه نقل و انتقال به دفترخانه می بایست از سوی تعاونی صادر شود و در برگه سهام نیز نوشته شده است که هرگونه معامله بدون اجازه تعاونی از نظر آنها معتبر نمی باشد.

گرچه می توان به صورت صلح نامه و خارج از تعاونی اقدام به جابجایی سهام نمود اما بهتر است تا پیش از آنکه برگه های سهام تبدیل به دفترچه نشده است از انجام این کار خودداری نمود زیرا در نهایت هنگام تبدیل به دفترچه در تعاونی به مشکل بر خواهید خورد.

سوابق کارفرما

این پروژه با مشارکت مهندس ابراهیمی انجام شده است که ایشان مدیرعامل شرکت سابیر بین الملل  میباشند. سابقه اجرایی و عمرانی این شرکت شامل سد سازی، راه سازی، خطوط مترو، انبوه سازی مسکن، خطوط راه آهن، ساخت تونل و … در ایران و کشورهای همسایه است که در مجموع بیش 3 میلیون متر مربع ابنیه اجرا کرده است و میتوان این شرکت را جزو چند شرکت برتر عمرانی کشور دانست.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه شمشاد می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

18 دیدگاه دربارهٔ «پروژه شمشاد (پروژه سایت پارک) سازمان جنگلها منطقه 22 چیتگر»

  1. بهمن چهرمنوری

    با سلام و احترام
    اینجانب دارای 300 سهم از پروژه شمشاد بوده برای بهره برداری بهتر ( فروش یا خرید سهم خود) لطفا راهنمایی نمائید.

    1. سلام وقت بخیر ، سازنده این پروژه یکی از بزرگترین شرکت های عمرانی ایران است که در سطح بین المللی فعالیت دارد ، طراح مهندس نیکبخت و همچنین لوکیشن و موقعیت پایین کوه است . جواز آن اخذ شده است و واحدها بصورت کامل تحویل داده میشوند .

    1. سلام الان قیمت سهم شمشاد چه مقدار است هر واحد معدل چند سهم است اگر الان کسی بخواهد بخرد چقدر نقدینگی نیاز دارد

      1. سلام کمترین واحد در حدود 550 الی 600 سهم میباشد . برای آگاهی از آخرین قیمت ها با کارشناسان ما در تماس باشید

  2. سلام من تعریف این پروژه را خیلی شنیدم.معماری و طراحی توسط مهندس نیکبخت که جز نامبر وان های ایران هستند و هر پروژه ای را به راحتی قبول نمی‌کنند و برند خودش را زیر سوال نمی‌بره، نمونه ش طراحی مجتمع سوپر لاکچری مهرآفرین محمودیه. شرکت سازنده ،سابیر بین الملل هم جز معتبرترین و بهترین‌های شرکت‌های عمرانی در ایران است و از طرفی خرید از سهم کارمندان تعاونی مسکن هم که عالی است و تا کلید تحویل ریالی هزینه مازاد ندارد.از طرفی سهم تجاری و اداری هم روی مسکونی دارد.من در منطقه ۲۲ نزدیک ۳ ماه تحقیق کردم و الان صد درصد مطمئنم که این پروژه جز بهترین‌های تهران خواهد شد ،بزودی قیمت نجومی پیدا خواهد کرد.بهترين لوکیشن در منطقه۲۲ دارد..من قصد خرید حدود ۳۰۰ متر از این پروژه را دارم .ممنون میشم راهنماییم فرمائید

  3. سلام. پیمانکار پروژه “شرکت سـابیر بین‌الملل” به عنوان شخص حقوقی هست یا “آقای ابراهیمی” (مدیرعامل شرکت سـابیر بین‌الملل) به عنوان شخص حقیقی؟ روی تابلوی زرد نصب شده درمحل پروژه ، اسمی از شرکت سـابیر بین‌الملل نیست و فقط نوشته شده پیمانکار: آقای ابراهیمی. توی سایت شرکت سـابیر بین‌الملل هم اشاره ای به این پروژه نشده.

    1. سلام وقت بخیر آقای ابراهیمی به عنوان پیمانکار معرفی شده اند که ایشان مدیر عامل شرکت سابیر میباشند .

  4. سلام. اولویت اعضا برای انتخاب واحد و مبلغی که باید به عنوان مرغوبیت طبقات و جهت دریافت بشه چگونه تعیین میشه؟

  5. سلام
    فرض کنید فردی 100 سهم می خرد یعنی حدود یک پنجم تا یک ششم یک واحد . خب حالا فرض کنید نمی تواند بفروشد و نمی تواند آن را هم افزایش دهید ؟ در نهایت چه اتفاقی می افتد؟ آیا سازنده یا سازمان جنگلداری سهم را به قیمت روز از او می خرد یا نه زیر قیمت ؟ من شنیدم در این موارد ممکن است حتی 40 درصد قیمت روز بخرند . لطفا راهنمایی کنید .
    سپاس

    1. سلام وقت بخیر اینطور نیست تعداد سهام مشخص و محدود است و حتما افرادی که نیاز دارند یک واحد تکمیل کنند باید این سهام های ریز را بخرند و حتی بالاتر از قیمت روز میتواند معامله شود زیرا این اتفاق در پروژه های مشابه افتاده است .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه