پروژه نارنج 8 نیروی زمینی ارتش

پروژه نارنج 8 نیروی زمینی ارتش

پروژه نارنج 8 واقع در پهنه C شهرک چیتگر بلوک چهارم تعاونی مسکن اداره مهندسی نزاجا میباشد و یکی از برجهای چهارگانه نیروی زمینی ارتش میباشد که ساخت آن با 3 بلوک دیگر متفاوت است و این پروژه شامل 1 برج 38 طبقه شامل 33 طبقه مسکونی، 5 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی میباشد 

اسکلت بدنه این برج فلزی و با اتصالات پیچ و مهره می باشد و با توجه به اعلام تعاونی قصد دارند این برج به صورت لوکس با امکانات و مصالح و متریال متفاوت از برج های دیگر ساخته شود و این رو با عنوان برج لوکس نارنج 8 نیز شناخته میشود.

زمان تحویل قطعی پروژه نارنج 8 با بروزرسانی در شهریور سال 1403 تقریبا 18 ماه اعلام شده است در حالی که قرارداد سازنده و ارتش تا پایان سال 1404 است.

در نظر داشته باشید که سازنده این پروژه شرکت نپاسازه است که پروژه های بسیاری را برای ارتش به اجرا درآورده و تحویل داده است و به نوعی شرکتی وابسته به خود ارتش است. برای بررسی بیشتر میتوانید آخرین فیلم ضبط شده از عملیات ساخت این پروژه به در سال 1403 را مشاهده نمایید تا در جریان آخرین تغییرات این پروژه قرار بگیرید.

 

این پروژه حاصل مشارکت تعاونی مسکن نزاجا (کارفرما) با 30% سهم از کل پروژه و شرکت نقشه پردازان آسیا (نپاسازه) با 70% سهم از کل پروژه به عنوان پیمانکار میباشد به همین دلیل 2 نوع سهم برای فروش وجود دارد، یکی سهم نپاسازه که به صورت واریزی اولیه و اقساط علی الحساب است و دیگری سهم ارتش که با قیمت قطعی، طبقه و جهت مشخص است که در ادامه به آن می پردازیم.

شرایط فروش و قیمت پروژه نارنج 8

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، 2 نوع سهم برای پروژه نارنج 8 وجود دارد که شرایط آن ها متفاوت است و معمولا پروژه های ارتش در منطقه 22 به همین شکل می باشند. اول از همه شرایط فروش سازنده را با بروزرسانی در شهریور سال 1403 معرفی خواهیم نمود.

  • شرایط فروش سهم نپاسازه

در حال حاضر قیمت فروش برای متراژ های 93 الی 135 به ازای هر متر 45 میلیون تومان است و برای متراژ های بالاتر یعنی 167 و 217 متر متری 42 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که البته دارای تعدیل و اقساط است.

یعنی یک مبلغی به عنوان اقساط مشخص شده است که باید پرداخت شود و پایان هر سال کارشناس تعدیل قیمت، یعنی هزینه اضافه تری که انجام شده است را اعلام و از اعضای دریافت می کند.

در سال 1402، تعدیل اعلام شده متری 18 میلیون تومان بوده است و تعدیل سال 1403 در سال آینده محاسبه و اعلام میشود. بر اساس کارشناسی های انجام شده قیمت تمام شده احتمالا 70 الی 80 میلیون تومان برای اعضا خواهد بود. خریداران این دسته می توانند جریمه دیرکرد در صورت عدم تحویل در پایان سال 1404 را که اجاره بهای روز است از سازنده دریافت نمایند.

آخرین قیمت فروش برج نارنج 8
آخرین قیمت فروش برج نارنج 8
  • شرایط فروش سهم اعضای تعاونی

در حال حاضر قیمت فروش سهم اعضای تعاونی با طبقه و واحد مشخص با در نظر گرفتن مرغوبیت برای واحدهای شمالی در حدود 65 میلیون تومان و برای واحدهای جنوبی در رنج 75 میلیون تومان است. این دسته از خریداران مجبور به پرداخت  مبلغ اضافه دیگری نخواهند بود اما شامل جریمه دیرکرد نخواهند شد.

اقساط پروژه و نحوه محاسبه

اقساط پروژه نارنج 8 سهم سازنده به ازای هر متر 100 هزار تومان مشخص شده است که زمان پرداخت آن هر 45 روز یکبار است یعنی امروز یک واحد 135 متری باید در حدود 9 میلیون تومان به صورت ماهانه اقساط پرداخت نماید.

در پایان سال نیز باید تعدیل اقساط پرداخت شود که به عنوان مثال برای واحد 135 متری در سال 1402 متری 18 میلیون معادل 243 میلیون تومان دیگر باید پرداخت شود و تعدیل سال 1403 و 1404 را نیز پیش رو داریم. همانطور که در بالا اشاره نمودیم احتمالا قیمت تمام شده بین 70 الی 80 میلیون تومان برای اعضا خواهد بود.

نحوه محاسبه تعدیل ها بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود که از خصوصیات تعاونی های ارتش همین موضوع است که با نظارت دولتی اقدام به تعیین اقساط و هزینه های تعدیل می نمایند.

مشخصات واحدهای پروژه نارنج 8

جزئیات بیشتر از واحدهای پروژه نارنج 8 به شرح زیر می باشد. این برج دارای 5 تیپ متراژ واحد می باشد که قرارگیری آن ها در طبقات به شرح زیر است:

  • 93، 110 و 121 متری 2 خواب ( طبفات 1 الی 5 )
  • 135 و 167 متری 3 خواب ( طبفات 6 الی 18 )
  • 245 متری 4 خواب ( طبقات 19 الی 33 )
پیشرفت پروژه نارنج 8
پیشرفت پروژه نارنج 8

این متراژ ها ممکن است کم و زیاد شود اما تیپ های کلی به همین شکل می باشد و همین تیپ ها در پروژه نیرو زمینی ارتش که همان 3 برج دیگر است به همین شکل می باشد اما ممکن است در طبقات بالاتر متراژ ها کمتر باشد.

امکانات برج نارنج نیروی زمینی 

یکی از تفاوت های برج نارنج 8 با 3 برج دیگر این است که این برج با امکانات بروز و لوکس تری ساخته شده است و دارای مشاعات آبی است که در دیگر پروژه های ارتش در پهنه c چیتگر چنین امکاناتی لحاظ نشده است.

لیست امکانات      
لابی مجلل استخر، سونا و جکوزی سیستم برق اضطراری سامانه مدیریت هوشمند ساختمان (BMS)
۴ لاین آسانسور کارواش اختصاصی سرمایش و گرمایش اختصاصی برای هر واحد دوربین مداربسته در تمامی طبقات
روف گاردن لاندری اختصاصی سالن اجتماعات آنتن مرکزی
مجموعه ورزشی مجهز سالن بدنسازی پارکینگ اختصاصی به اضافه پارکینگ مازاد    

این نکته را هم در نظر داشته باشید که امکانات بالاتر مساوی با هزینه شارژ ماهانه بالاتر نیز می باشد.

موقعیت مکانی برج نارنج 8 نیروی زمینی

برج نارنج 8 نیروی زمینی در شهرک چیتگر پهنه سی در غرب دریاچه چیتگر در بلوار پژوهش واقع شده است و دسترسی مستقیم به بزرگراههای حکیم و همت دارد.

این پروژه به بازار بزرگ ایران مال، آبشار تهران ،باغ موزه گیاه شناسی،دریاچه چیتگر و شهر بازی هزارو یک شهر، پارک جنگلی چیتگر دسترسی نزدیکی و به دلیل داشت دید به باغ موزه گیاهشناسی، همانطور که در بخش قیمت ها مشاهده نموده اید اختلاف قیمت متری 10 میلیون تومانی بین واحدهای شمالی و جنوبی وجود دارد.

از پروژه های مشابه در شهرک چیتگر میتوان به پروژه پدافند ارتش جنب بلوار پژوهش اشاره نمود که بر خلاف برج نارنج 8 که در شمال اتوبان همدانی و داخل شهرک چیتگر است، این پروژه در ورودی شهرک در بلوار پژوهش واقع شده است.

همچنین در نظر داشته باشید که پروژه های دیگری که در پهنه B، یعنی پهنه مجاور محل اجرای پروژه نارنج 8 قرار گرفته اند دارای قیمت قطعی و بدون اقساط می باشند که می توانید جزئیات بیشتر را در بخش قیمت پهنه بی چیتگر مشاهده فرمایید.

موقعیت نارنج 8 روی نقشه
موقعیت نارنج 8 روی نقشه

هر دو پروژه مذکور متعلق به تعاونی های وابسته با ارتش جمهوری اسلامی می باشد ولیکن نحوه فروش آنها با یکدیگر متفاوت است، زیرا پروژه پدافند ارتش بصورت مشارکت ارتش با شرکت خصوصی در حال اجرا میباشد و پروژه توانمندسازی ارتش بصورت سهامی و قیمت قطعی خرید و فروش می شود و اقساطی در آن وجود ندارد، به همین دلیل دارای قیمت مشخص و بدون اقساط میباشد.

توضیحات تکمیلی

توجه داشته باشید پروژه هایی که توسط ارتش اجرا شده و صاحب زمین ارتش بوده است دارای هزینه تراکم نبوده یعنی اینکه بسیاری از اینگونه پروژه ها تنها هزینه زمین دریافت شده و از پرداخت تراکم معاف بوده است.

این یک مزیت ویژه برای پروژه های اینچنینی میباشد که در نهایت باعث کاهش قیمت تمام شده خواهد شد اما توجه داشته باشید این اختلاف قیمت عموما به نفع خریداران اولیه می باشد ولی در نهایت علت ارزان بودن آپارتمان های چیتگر نسبت به دیگر نقاط تهران حضور تعاونی سازهای دولتی و شرایط ساخت شان است که قطعا بعد از تکمیل به سرعت جبران قیمت می کند زیرا توسط خریداران با قیمت واقعی معامله می شود.

پس از پیشرفت فیزیکی پروژه، قیمت پروژه بر اساس پروژه های مشابه محاسبه میشود و حتی در پایان پروژه نیز توجهی به این امر نخواهد شد که برای زمین هزینه تراکم پرداخت شده یا خیر، قیمت آن بروز و بر اساس متراژ منطقه محاسبه خواهد شد و در پروژه خرازی تجربه کردیم که قیمت چگونه بعد از تحویل به خریداران 40 درصد افزایش یافت. 

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت ارتش با شرایط پرداخت اقساطی می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

7 دیدگاه دربارهٔ «پروژه نارنج 8 نیروی زمینی ارتش»

    1. عبداله زهراکار

      با سلام و احترام
      الان قیمت آپارتمان متری چند است؟ و آیا امکان خرید وجود دارد؟
      سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه