پروژه همسا واقع در کوهک منطقه 22: جزئیات و قیمت روز پروژه

پروژه همسا واقع در کوهک منطقه 22: جزئیات و قیمت روز پروژه

پروژه همسا توسط تعاونی عمرانی ابنیه همسا در زمینی به مساحت 4500 متر مربع در محدوده کوهک منطقه 22 چیتگر در حال بهره برداری میباشد. این پروژه در سال 1400 معرفی شد که برای اخذ جواز با مشکلاتی روبرو شد و به همین دلیل این پروسه تا 2 سال به تاخیر خورد.

پروژه همسا
پروژه همسا

بر اساس آخرین بروزرسانی در شهریور سال 1403، روال پیشرفت پروسه در شهرداری به این صورت بوده که تعاونی توانسته افزایش تراکم داشته باشد و در مرحله نهایی برای اخذ جواز است به اینصورت که متراژ مسکونی اعضای اولیه آن 110 متر افزایش می یابد.

در حال حاضر پروژه دارای جواز ساخت نمی باشد اما جوازی مبنی بر گودبرداری دریافت کرده است که در صورت صدور جواز و مشخص شدن اضافه متراژ در این بخش بروزرسانی خواهد شد.

جزئیات پروژه همسا

در حال حاضر برج همسا قرار است به صورت یک برج u شکل ساخته شود که شامل 2 قسمت مجزا است که هر بازوی آن دارای 7 واحد مسکونی است و در مجموع 14 واحد در هر طبقه وجود دارد که جدا از هم هستند.این برج 12 طبقه مسکونی، 1 طبقه همکف به صورت تجاری خواهد داشت و 3 طبقه پارکینگ دارد و در مجموع 16 طبقه خواهد بود.

سهام اولیه این پروژه به اینصورت است که هر سهم دارای 110 متر مفید مسکونی و 15 متر تجاری به صورت 3 برگه 5 متری است که اگر تعاونی موفق به اخذ جواز جدید شود، به این سهام 110 متر مسکونی دیگر اضافه می شود. در مورد نوع شکل برج نیز تا زمان صدور جواز نمی توان به صورت قطعی نظر داد.

داشتن متراژ تجاری در آینده برای تکمیل واریزی و پرداختی های اعضا به تعاونی می تواند استفاده شود بدین صورت که معمولا پروژه هایی که دارای متراژ تجاری برای اعضا هستند در مراحل ساخت پروژه که امکان فروش واحد های تجاری آنها وجود داشته باشد واگذار شده و از پرداختی ها کسر خواهد شد و در جهت پیشرفت و ساخت پروژه هزینه خواهند شد.

قیمت پروژه همسا

قیمت پروژه همسا بر اساس واریزی + امتیاز محاسبه میشود و همچنین می توانید به جای خرید پکیج کامل که شامل 110 متری مسکونی و 15 متر تجاری است، تنها تجاری و یا مسکونی خریداری کنید.

در حال حاضر در شهریور ماه سال 1403 واریزی بروز برای 110 متری مسکونی 970 میلیون تومان می باشد و واریزی برای 15 متر تجاری 960 میلیون تومان می باشد.

حق امتیاز برای متراژ مفید مسکونی 110 متری بین 4 و نیم الی 5 میلیارد تومان اعلام شده است. برای سهم تجاری نیز به ازای هر 5 متر 800 میلیون اعلام شده است که برای 15 متر می شود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان

قیمت پروژه همسا در کوهک
قیمت پروژه همسا در کوهک

پکیج کلی سهم که شامل 110 متری مسکونی + 15 متر تجاری است در حدود 7 و نیم میلیارد تومان قیمت گذاری شده است که توجه داشته باشید این تنها برای ورود به پروژه است و پروژه دارای اقساط است و همچنین 110 متر اضافه ای که قرار است به این سهم افزوده شود هنوز قطعی نشده است و قیمت امتیاز بر اساس این اضافه شدن محاسبه و توسط فروشندگان اعلام شده است.

همچنین توجه داشته باشید که در صورت تایید افزایش 110 متر، باید 130 میلیون تومان بابت هزینه جواز اضافه پرداخت شود.

خلاصه وضعیت قیمت سهام پروژه همسا در شهریور سال 1403 به شرح زیر است:

نوع ملک متراژ واریزی به روز (تومان) حق امتیاز (تومان)
مسکونی 110 متر 970 میلیون 4.5 تا 5 میلیارد
تجاری 15 متر 960 میلیون 1.4 میلیارد
پکیج کلی (مسکونی + تجاری) 110 + 15 متر 1 میلیارد و 930 میلیون 6 میلیارد ( فقط حق امتیاز)
در ادامه قیمت اقساط را نیز محاسبه می کنیم تا قیمت تمام شده را بتوانیم در پروژه همسا محاسبه نماییم.

اقساط پروژه

در حال حاضر به دلیل اینکه هنوز مراحل ساخت شروع نشده است، اقساط قطعی اعلام نشده اما خود تعاونی در جلسات برآوردهایی داشته است که باز هم تاکیید می نماییم تا زمان شروع عملیات ساخت نمی تواند قطعی باشد:

  • اقساط ساخت برای 110 متر مسکونی و 15 متر تجاری هر 3 ماه 300 میلیون تومان تخمین زده شده است.
  • اقساط ساخت در صورت اضافه شدن 110 متر، یعنی 220 متر مسکونی و 15 متر تجاری هر 3 ماه 450 میلیون تومان تخمین زده شده است.

در نظر داشته باشید این اقساط نیز علی الحساب است و تغییر خواهد کرد و پروژه های مشابهی در منطقه کوهک مانند پروژه نارنجستان با همین شرایط ساخته شده اند. حال در ادامه قیمت تمام شده را محاسبه خواهیم نمود.

محاسبه قیمت تمام شده

برای برآورد اولیه، یعنی بدون در نظر گرفتن اینکه 110 متر اضافه خواهد شد یا خیر که البته امروز در حق امتیاز محاسبه شده است زیرا قیمت امتیاز در فروردین سال 1403، 3 میلیارد بوده و امروز بعد از گذشت 5 ماه نزدیک به 5 میلیارد شده است یعنی 2 میلیارد افزایش داشته و نشانگر این است که فروشندگان اضافه شدن 110 متر به سهم شان را قطعی دانسته و قیمت امتیاز را افزایش داده اند.

پس با در نظر گرفتن اینکه امروز 110 متر مسکونی به همراه واریزی 6 میلیارد قیمت گذاری شده است می توان گفت که قیمت ورود به پروژه متری 54 میلیون تومان است و با در نظر گرفتن اضافه شدن 110 متر دیگر از سوی تعاونی 27 میلیون تومان خواهد بود.

برای واحدهای تجاری نیز متری 160 میلیون تومان برای ورود به پروژه باید پرداخت شود.

پروژه همسا کوهک
پروژه همسا کوهک

همانطور که در بالا اشاره نمودیم پروژه های اقساطی به صورت علی الحساب با پروژه هایی مانند پروژه تریتیوم که قیمت قطعی دارند متفاوت است و اگر هزینه های ساخت افزایش بیابد، اقساط نیز بالاتر می رود.

قیمت های فوق بدون در نظر گرفتن اقساط است و هزینه ساخت است که احتمالا امروز 20 میلیون تومان باید در نظر گرفته شود و هر سال نیز تعدیل 30 الی 40 درصدی به آن بخورد می توان در نظر گرفت که تا پایان 4 سال متری 66 میلیون تومان باید برای اقساط ساخت واحد مسکونی پرداخت شود. این به شرطی است که پروژه در 4 سال به اتمام برسد.

موقعیت برج همسا

این پروژه در بلوار کوهک نبش نسیم 9 قرار گرفته است و دسترسی مناسبی به اتوبان های حکیم ، تهران کرج و آزادگان و همت دارد. همچنین دسترسی به تهران مال، مجتمع تجاری طوبی، بام لند، ایران مال و دریاچه چیتگر دارد و فاصله آن تا مترو 1000 متر میباشد و از نظر موقعیت مکانی آینده خوبی خواهد داشت.

موقعیت پروژه همسا روی نقشه
موقعیت پروژه همسا روی نقشه

از نظر موقعیت این پروژه در جایگاه خوبی واقع شده است اما واقعیت این است که واحدهای تجاری در منطقه 22 به تعداد بیش از نیاز ساخته شده اند و به عقیده ما موقعیت مسکونی این برج بهتر از موقعیت تجاری آن می تواند باشد.

  • امکانات پروژه همسا

امکانات پروژه همسا بدین صورت توسط تعاونی اعلام شده است

  • پارکینگ و انباری
  • آسانسور باربری و نفربر
  • لابی مجلل
  • فضای بازی برای کودکان
  • سالن اجتماعات
  • سالن ورزشی
  • نورپردازی
  • ساخت و متریال عالی
  • لابی من ۲۴ ساعته و ….

امکانات این پروژه در حد استانداردهای برج های منطقه 22 است اما نداشتن مشاعات آبی برای برج هایی که در حال حاضر در کوهک ساخته می شوند به نظر ضروری می آید، پروژه های دیگری نظیر پروژه دارایی در بلوار گلها نیز دارای شرایط مشابهی از نظر امکانات با پروژه همسا می باشد.

شرکت تعاونی ابنیه همسا

شرکت تعاونی عمرانی ابنیه در تاریخ 15/05/98 با هدف اجرای پروژه های عمرانی در قالب تعاونی به شماره ثبت 545286 تاسیس گردیده و پروژه همسا اولین پروژه در حال اجرا توسط این تعاونی می باشد و این سازنده فاقد سابقه ساخت بنام خود میباشد.

مدیرعامل این تعاونی پیشتر ساخت پروژه پارسیا در نزدیکی دریاچه را بر عهده داشته است که بعد از تکمیل آن پروژه هر کدام از اعضا اقدام به تاسیس تعاونی جداگانه و تعریف پروژه نموده اند.

در صورت پیشرفت پروژه و ایجاد تغییرات در نحوه خرید و فروش و قیمتها این بخش بروزرسانی خواهد شد. و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه و پروژه های مشابه دیگر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

 

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه