در سال 1403 چی بخریم سود کنیم؟ گزینه های پرسود الان

در سال 1403 چی بخریم سود کنیم؟ گزینه های پرسود الان

شرایط اقتصادی کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و یکی از معایب اصلی اقتصاد بیمار این است که همزمان با بالا رفتن قیمت ها بازار راه می افتد و زمانیکه در رکود است، خرید و فروشی انجام نمی شود و در واقع می توان گفت عمده معاملات و کسب سود در این بازار از طریق واسطه گری و دلالی است و تنها کالاها تفاوت می کند که می تواند مسکن،خودرو،طلا و دیگر موارد باشد.

الان چی بخریم سود کنیم
الان چی بخریم سود کنیم

قصد ما در این مطلب این است که بر اساس آمار و ارقام گذشته و شرایط روز کشور به بررسی این موضوع بپردازیم که در سال 1403 چی بخریم سود کنیم و بهترین گزینه هایی که الان پرسود به حساب می آیند چه می باشند و دلیل آن چیست.

در سال 1403 چی بخریم سود کنیم؟

پیش از آنکه بدانیم در سال 1403 خرید چه چیزی پرسود تر است بد نیست نگاهی به آمار افزایش قیمت کالاهای دیگر در بازه 5 سال اخیر بیندازیم تا بدانیم رشد قیمت هر کالا چه مقدار بوده است و برای این کار بازه 5 ساله را مد نظر قرار دادیم:

در سال 1403 چی بخریم سود کنیم؟
در سال 1403 چی بخریم سود کنیم؟

در نظر داشته باشید که مبنای محاسبه ما برای خودرو، صفر کیلومتر خارجی غیر چینی بوده است. همچنین مسکن در 2 حالت با احتساب اجاره و بدون آن محاسبه شده است و در نظر داشته باشید به دلیل بازه کرونا در این 5 سال، رشد قیمت طلا رکورد 40 سال اخیر را شکسته است یعنی این روند در دوران کرونا بوجود آمده و احتمالا تکرار نمی شود.

پس تا به اینجا می توان نتیجه گرفت که مسکن اجاره داده شده بیشترین سود را داشته و پس از آن طلا، حال اگر بخواهیم روند آینده را پیش بینی کنیم، با استفاده از آمار و تحلیل هایی که در مطلب آیا قیمت مسکن در سال 1403 افزایش می یابد انجام داده ایم، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران و نرخ تورم تادیه بانک مرکزی به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر مسکن به دلیل قرار گرفتن در کرود 37 درصد از تورم عقب مانده است و منتظر چراغ سبز بازار برای افزایش قیمت و جبران است.

برای درک بهتر نگاهی به نمودار زیر بیاندازید:

نمودار درصد رشد قیمت مسکن نسبت به سال قبلی
نمودار درصد رشد قیمت مسکن نسبت به سال قبلی

با توجه به نمودار بالا که نشان دهنده این است که روند افزایش قیمت مسکن در 6 سال گذشته یک سال در میان بوده و سال 1403 نوبت افزایش قیمت هاست می توان نتیجه گرفت که در سال 1403 خانه ارزان نمی شود حتی اگر رکود باشد و تنها سرعت جبران قیمت آن کم می شود و به دلیل رکود است که تا الان نتوانسته جبران قیمت نماید.

پس در پاسخ با این سوال که در سال 1403 چی بخریم سود کنیم باید گفت که الان بهترین گزینه برای کسب سود خرید مسکن است زیرا 37 درصد از تورم و قیمت واقعی خودش عقب افتاده است.

خانه گران است، الان چی بخریم سود کنیم؟

اگر سرمایه شما به اندازه خرید خانه نیست، چندین راه حل پیش روی شماست، اول اینکه خرید ملک آماده قیمت بالایی دارد اما در شرایط رکود کنونی، قیمت ملک به صورت پیش خرید بسیار مناسب است و سرمایه اولیه کمی می خواهد. یعنی شما می توانید با 1 الی 2 میلیارد تومان و اقساط 3 الی 4 سال اقدام به خرید ملک در شهر تهران نمایید.

این شیوه خرید در پروژه های دولتی و تعاونی ساز منطقه 22 تهران امکان پذیر است و از پیش خرید شخصی ساز شرایط اقساط راحت تری دارد، علت این است که تعاونی مسکن در منطقه 22 عموما دولتی می باشند که منظور تامین مسکن کارکنان اقدام به ساخت و ساز می نمایند و به همین دلیل حمایت های سازمان بر روی اعضای اصلی وجود دارد.

خانه گران است، الان چی بخریم سود کنیم؟
خانه گران است، الان چی بخریم سود کنیم؟

این اعضا سهم خود را در بازار به فروش می رسانند و در نهایت خریدار جدید با همان شرایط قرارداد که مطلوب است جایگزین می شود. خوبی بزرگی که در پیش خرید در شرایط کنونی وجود دارد این است که به دلیل رکود، سازنده ها بسیار منعطف هستند و می توان با سرمایه کم اقدام به خرید ملک نمود که در رونق بازار این امکان وجود ندارد.

در این قسمت پیش خرید به جای خرید مسکن که پرسود ترین گزینه در طی سال های اخیر بوده است پیشنهاد نمودیم اما در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که چطور در یک بازه 4 ماهه بتوانید سود 50 درصدی کسب نمایید.

سود 50 درصدی 4 ماهه با ترکیب سپرده بانکی و پیش خرید

احتمالا بخش اصلی که به دنبال آن می گشتید اینجاست، امروز بانک هایی نظیر گردشگری سود 28 الی 30 درصدی ارائه می دهئد که البته بیشتر از عرف 22.5 درصدی بانک ها است و برخی از بانک ها برای مشتریان قدیمی نیز چنین شرایطی ایجاد کرده اند.

حال اگر می خواهید بدانید که چطور سرمایه گذاری با سود 50 درصد از ترکیب سپرده بانکی و پیش خرید انجام دهید، به صورت خلاصه برایتان توضیح می دهیم و یک سرمایه کلی 3 میلیارد تومانی را برای یک واحد 60 متری در نظر میگیریم.

در این حالت شما واحد 60 متری را در وردآورد در پایین منطقه 22 در نظر بگیرید که قیمت هر متر 50 میلیون است و قیمت کل 3 میلیارد می شود. پیش خرید این ملک به اینصورت است که باید 30 درصد از مبلغ را پیش بدهید که می شود 900 میلیون تومان و 60 درصد باقی مانده را اقساط 36 ماهه پرداخت کنید که هر 6 ماه یکبار است.

سود 50 درصدی 4 ماهه با ترکیب سپرده بانکی و پیش خرید
سود 50 درصدی 4 ماهه با ترکیب سپرده بانکی و پیش خرید

10 درصد هم برای سند می ماند پس اقساط شما می شود ماهانه 50 میلیون تومان، حال اگر 2 میلیارد و 100 را در بانک سپرده کنید، سود بانکی آن می شود ماهانه 52.5 میلیون تومان، یعنی شما می توانید با سپرده بانکی بدون آنکه به اصل پول دست بزنید و تنها با پرداخت 900 میلیون اقدام به خرید ملک نمایید. بازه سود این کار در مطلب بالا محاسبه شده و به صورت خلاصه این است که 50 درصد سود در بازه هر 4 ماه در این 3 سال کسب کرده اید.

همچنین در نظر داشته باشید که گزینه های پرداخت اقساطی می تواند خیلی بهتر از خرید آپارتمان با وام عمل کند زیرا اقساط این پروژه ها بدون بهره است و بازه زمانی 4 ساله دارد در حالی که وام مسکن امروز 22.5 درصد از شما سالانه سود می گیرد.

پول ما باز هم کمتر است، چه چیزی می توانیم بخریم؟

اگر پول شما کمتر از پیش خرید است، باز هم گزینه دیگری برای شما وجود دارد. همانطور که در بالا مشاهده نموده اید طلا نیز گزینه خوبی برای خرید و سرمایه گذاری است و ترکیب آن با خرید ملک یک فرصت خوب ایجاد می کند که جزو مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن، کند بودن روند افزایش قیمت آن است که دقیقا برعکس طلا است که به صورت لحظه ای افزایش می یابد.

حال شما اگر نمی توانید خانه بخرید، می توانید سرمایه خود را در قالب طلا نگهداری کنید و در زمانی که قیمت ارز اوج گرفت اقدام به فروش طلا برای خرید خانه نمایید. با این کار سرمایه شما حداقل 30 الی 40 درصد می تواند نسبت به مسکن قوی تر شود زیرا روند جبران قیمت مسکن ممکن است از 6 ماه تا 1 سال پس از افزایش نرخ دلار و طلا طول بکشد که به همین دلیل این فرصت برای شما فراهم است که آماده تبدیل سرمایه خود به مسکن باشید و در این مدت طلا جمع آوری کنید.

پول ما باز هم کمتر است، چه چیزی می توانیم بخریم؟
پول ما باز هم کمتر است، چه چیزی می توانیم بخریم؟

همچنین در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در مناطق پر سود و رو به رشد، می تواند در آینده برای شما ارزش افزوده مناسب تری داشته باشد و می توانید اقدام به فروش خانه برای سرمایه گذاری مجدد در این مناطق و یا نقاط در حال ساخت نمایید.

به عنوان مثال افرادی که 5 سال گذشته در برج های اطراف دریاچه چیتگر سرمایه گذاری نموده اند، امروز می توانند با فروش آن به سمت مناطقی نظیر مروارید شهر بروند. شرایط امروز به گونه ای است که خرید آپارتمان ویو دریاچه نوساز در طبقات بالا می تواند قیمتی نزدیک به 140 الی 160 میلیون تومان داشته باشد که حاکی از رشد قیمت ها و پیشرفت برج سازی در منطقه 22 تهران دارد.

به دنبال سود های پر ریسک نروید

آنچه ما در این مطلب به آن پرداختیم، بررسی گزینه هایی بود که امتحان خودش را پس داده و مطمئن است وگرنه وبسایت های زیادی اقدام به معرفی روش هایی که شبیه قمار روی سرمایه است می نمایند که به فارکس، ارز دیجیتال و این موارد می رسد و پیشنهاد ما نیز این است که به سراغ گزینه های مطمئن برای سرمایه گذاری بروید که در نهایت به مواردی و بازارهایی که در بالا معرفی کرده ایم ختم می شود.

شما باید فرصت ها را در هر بازار شناسایی کنید و گاهی نیاز به ترکیب آنها با یکدیگر دارید، همانطور که از سود بانکی در پیش خرید استفاده کردیم و از فروش طلا برای خرید خانه با ارزش بیشتر پول استفاده شده است، اینکه در کدام منطقه اقدام به سرمایه گذاری کنید نیز از مواردی است که باید مد نظر داشته باشید.

اگر می خواهید بدانید که جدیدترین و نوساز ترین مناطق تهران کدامند و چه شرایطی دارند بهتر است مطلب منطقه 21 و 22 تهران کجاست را مطالعه نمایید تا بتوانید فرصت های کسب سود بیشتر در تهران را بدانید. در نهایت در هر بازاری فرصت های منحصر به خودش وجود دارد که باید به صورت تخصصی بررسی شود.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که در سال 1403 چی بخریم سود کنیم و گزینه های پرسود الان برای خرید چیست. در این مطلب از آمار و ارقام بررسی شده رسمی در دیگر مطالب استفاده شده است و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مسکن گزینه اول است، البته طلا هم در کنار مسکن طی 5 سال گذشته بوده اما به دلیل کرونا که دلیل اصلی افزایش قیمت است نمی توان این روند را برای آینده نیز پیش بینی نمود.

در مورد نحوه خرید و پیش خرید ملک با استفاده از شرایط اقساطی و یا روش هایی مانند استفاده از سپرده بانکی می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه