پروژه سفیر 1 (پروژه S2) مروارید شهر تعاونی سپاشهر

پروژه سفیر 1 (پروژه S2) مروارید شهر تعاونی سپاشهر

در منطقه 22 تهران، در محدوده چیتگر، پروژه سفیر 1 یا پروژه S2 توسط تعاونی سپاشهر در مروارید شهر در حال اجراست. علاوه بر این پروژه، تعاونی سپاشهر در حال حاضر اجرای پروژه کامرانیه،پروژه بانک ملی کوهک و پروژه دیپلمات را نیز در دست دارد.

 اسکلت سازه از نوع فلزی است و بر اساس آخرین بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403، زمان تحویل پروژه 2 ساله تخمین زده شده است.این پروژه در حال حاضر دیوارچینی را به اتمام رسانده است و در مرحله نصب داربست برای شروع نما می باشد و داخل واحدها در حال گچ کاری است.

پروژه سفیر مروارید شهر
پروژه سفیر مروارید شهر

سرعت انجام پروژه مانند دیگر پروژه های تعاونی سپاشهر کند است و تصویر فوق آخرین بروز رسانی از وضعیت پروژه است که در انتهای مطلب میتوانید ویدیویی از عملیات ساخت در آبان ماه سال گذشته را مشاهده فرمایید تا سرعت ساخت در این بازه زمانی را متوجه شوید.

جزئیات پروژه سفیر

این پروژه شامل یک برج 31 طبقه می‌باشد که به 25 طبقه مسکونی، 5 طبقه پارکینگ و یک طبقه لابی تقسیم شده است. متراژ واحدها در این پروژه بین 135 الی 145 متر مربع متغیر بوده و واحدها 2 یا 3 خواب معرفی شده‌اند. در هر طبقه از پروژه سفیر 5 واحد مسکونی قرار گرفته است و در مجموع 125 واحد است و مبنای دفترچه تعاونی متراژ 140 متری است.

یعنی در پایان پروژه بر اساس قیمت تمام شده، در صورتی که متراژ واحد شما بیشتر یا کمتر شود بر اساس قیمت ساخت باید به تعاونی پرداخت و یا دریافت کنید که البته با توجه به اینکه پروژه دارای ضریب طبقات است و هزینه پارکینگ و انباری نیز جدا محاسبه می شود، احتمالا دریافتی از تعاونی نخواهد بود.

قیمت امتیاز پروژه سفیر 

نحوه خرید و فروش امتیاز پروژه سفیر به صورت امتیاز + واریزی می باشد که این واریزی شامل هزینه زمین تراکم و ساخت تا این لحظه می باشد. در حال حاضر واریزی بروز در شهریورماه سال 1403 مبلغ 2 میلیارد و 575 میلیون است که قسط بعدی پایان همین ماه است و تا پایان سال دارای 3 قسط است که قسمت اقساط مشخص خواهیم نمود.

قیمت امتیاز پروژه سفیر
قیمت امتیاز پروژه سفیر

امتیاز این پروژه دارای رتبه بندی است که به عقیده ما به دلیل اختلاف قیمت زیاد، خرید رتبه های بالا به صرفه نیست زیرا ضریب طبقات هم دریافت می شود. حق امتیاز برای رتبه های اول مبلغ 3 میلیارد اعلام شده و برای رتبه های میانی مبلغ حق امتیاز 2 میلیارد تومان است که اختلاف قیمتی به ازای هر متر 7 میلیون تومان وجود دارد.

مشخصات واریزی تا پایان شهریور امتیاز رتبه اول (تومان) امتیاز رتبه میانی (تومان)
واحد 140 متری 2,841,000,000 3,000,000,000 2,200,000,000

یعنی امروز برای ورود به پروژه باید برای رتبه میانی مبلغ 36 میلیون بدون در نظر گرفتن اقساط باقی مانده، ضریب طبقات، هزینه تجهیز و پارکینگ و انباری پرداخت نمایید. مبلغ تخمینی تمام شده با اقساط در بخش بعدی محاسبه خواهد شد. این قیمت نزدیک به مبلغ ورودی پروژه کامرانیه است که توسط همین تعاونی و در موقعیت مروارید شهر در حال انجام است.

ضریب طبقات به ازای هر طبقه 2 درصد می باشد و رتبه بندی برای امتیازات تنها برای اولویت انتخاب واحد می باشد و ضریب طبقه باید پرداخت شود، در نتیجه برای عضو اولیه داشتن رتبه بالا به صرفه است اما برای خریدار جدید گزینه خوبی به شمار نمی آید.

اقساط پروژه در سال 1403 و 1404

نکته مهمی که در اقساط وجود دارد این است که هر چه پروژه طول بکشد اقساط نیز ادامه دارد و بر اساس اعلام تعاونی که زمان تحویل را پایان سال 1404 اعلام نموده است، تخمین 2 ساله برای تحویل واحدها زده شده است یعنی اقساط تا سال 1405 ادامه خواهد داشت.

در سال جاری (1403) مبلغ اقساط در 3 برج 6،9 و 11 باید پرداخت شود که مبلغ آن 266 میلیون تومان است که البته ما شهریور ماه را محاسبه نمودیم و به واریزی روز اضافه نمودیم، یعنی 2 قسط دیگر باید تا پایان سال در نظر گرفته شود.

در سال 1404 نیز باید اقساط را تخمین بزنیم به اینصورت که سال 1402 اقساط 186 میلیون بوده یعنی 80 میلیون برای سال 1403 افزایش داشته که می شود نزدیک به 50 درصد در حالی که افزایش قیمت از سال گذشته تا کنون نداشتیم پس می توان 40 الی 50 درصد افزایش را برای سال آینده در نظر گرفت که می شود 4 قسط 385 میلیون تومانی در سال 1404 و به عبارتی 2 میلیارد و 100 میلیون تومان دیگر اقساط تا پایان سال 1404 به شرطی که پروژه در این تاریخ به اتمام برسد.

ویو داخل واحد پروژه سفیر s1
ویو داخل واحد پروژه سفیر s1

قیمت تمام شده با اقساط تخمینی مبلغ 50 میلیون تومان خواهد بود که بدون احتساب ضریب طبقات، هزینه پارکینگ و انباری و هزینه تجهیز واحد است با شرط اینکه پروژه در سال 1404 تمام شود و قسط دیگری نباشد. 

با توجه به موقعیت قرارگیری این پروژه در مروارید شهر، پروژه دیگر این تعاونی که پروژه دیپلمات نام دارد در نزدیکی دریاچه چیتگر و با دید به آن در حال ساخت است تنها برای ورودی پروژه مبلغ 66 میلیون تومان باید پرداخت شود.

از مواردی که باید برای تجهیز واحد در نظر گرفته شود، کناف، شیرآلات، یونیت چیلر داخل واحد، کابینت، درب ورودی و درب کمد دیواری است و واحد تنها گچ شده و با کف تحویل میگردد.

موقعیت پروژه سفیر روی نقشه

پروژه سفیر در مروارید شهر واقع شده است و پروژه دیگر این تعاونی با نام کامرانیه در همین موقعیت است و 2 پروژه دیگر توسط تعاونی در حال انجام است که یکی در بلوار کوهک قرار گرفته و نام آن پروژه بانک ملی است که تعاونی سپاشهر نقش پیمانکار را دارد و دیگری در نزدیکی دریاچه واقع شده است.

موقعیت پروژه سفیر روی نقشه
موقعیت پروژه سفیر روی نقشه

همانطور که در نقشه مشاهده نمودید، این پروژه در موقعیتی قرار گرفته است که به شاخص های منطقه 22 نزدیک نمی باشد و نزدیک ترین شاخص ها را می توان باغ موزه گیاهشناسی، مرکز خرید ایران مال و شهر بازی هزار و یک شهر که در حال ساخت است در نظر گرفت.

موقعیت این پروژه در مروارید شهر شمالی و در شرق شهرک الهیه غرب است که یک شهرک ویلایی با خانه های ویلایی است که جزو معدود مناطق ویلایی داخل تهران است که البته هنوز محیط اطراف آن تکمیل نشده و زمین های خود شهرک نیز در حال ساخت می باشد اما مانند مروارید شهر آباد خواهد شد.

امکانات پروژه 

با توجه به موقعیت قرار گیری پروژه سفیر در محدوده مروارید شهر، امکانات این برج در حد استاندارد های همان منطقه است و توجه داشته باشید که پروژه های تعاونی ساز به دلیل صرفه جویی در هزینه ها، امکانات خیلی لوکسی در پروژه ها قرار نمی دهند مگر اینکه شروع پروژه بر اساس ساخت یک برج لوکس باشد. 

امکانات پروژه سفیر
امکانات پروژه سفیر

لیست امکانات پروژه به شرح زیر است:

امکانات پروژه سفیر      
سالن اجتماعات لابی  سالن ورزشی مهد کودک اختصاصی برای ساکنین برج
فضای سبز در مشاعات فضای سبز و پارک بازی کودکان لابی مجلل و لابی من 24 ساعته پارکینگ مهمان
سرمایش و گرمایش: چیلر مرکزی      

در نظر داشته باشید که سرمایش و گرمایش مرکزی است اما هزینه نصب یونیت آن در داخل واحد بر عهده مالکین است

تعاونی سپاشهر

تعاونی سپاشهر با نام کامل تعاونی توسعه و عمران انصار سپاشهر سابقه با شماره ثبت 543222 در تاریخ 1397/2/24 به ثبت رسیده است اجرای پروژه الهیه فرشته، پروژه بانک ملی چیتگر، پروژه دیپلمات، پروژه k2 کامرانیه را در کارنامه خود دارد.

البته توجه داشته باشید یکی از ایراداتی که به این تعاونی وارد میشود این است که پروژه های زیادی را بصورت همزمان در حال اجرا دارد و برنامه زمانی ساخت آنها از زمان مقرر عقب افتاده است. 

سابقه ساخت و تکمیل پروژه بنام خود این تعاونی وجود ندارد ولیکن این تعاونی در واقع منشعب شده از تعاونی مسکن شهید همت که سابقه ساخت پروژه مسکونی تجاری پاسارگاد را در کارنامه خود دارد و تعاونی سپاشهر هم اکنون در حال ساخت چندین پروژه به صورت همزمان است. 

  • جمع بندی:

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تعاونی ساز بصورت اقساط علی الحساب می‌تواند یک انتخاب سودآور باشد، اما این موضوع بستگی به عدة عوامل دارد که باید با دقت مد نظر گرفته شوند. ساخت این پروژه‌ها می تواند طولانی‌مدت شود و زمان تحویل پروژه ممکن است از آن چیزی که در اول پروژه تخمین زده میشود بیشتر شود. 

با افزایش زمان ساخت پروژه، قسط‌ های ماهانه نیز افزایش می‌یابند. این امر به دلیل افزایش قیمت مصالح و تورم اتفاق می‌افتد. اگر افزایش قیمت‌ها بیش از حد باشد، این ممکن است باعث کاهش توان پرداخت توسط اعضا شود. علاوه بر این، افزایش زمان ساخت می‌تواند باعث افزایش ارزش امتیاز پروژه شود که این امر به نفع سرمایه‌گذاران است.

به همین دلیل، سرمایه‌گذاران باید دقت کنند و محاسبات دقیقی انجام دهند تا میزان بودجه‌ بندی ماهانه را بر اساس میزان بودجه شخصی، زمان مورد انتظار برای تحویل پروژه و توانایی پرداخت اقساط ماهانه تعیین کنند. این امر به مشاوره حرفه‌ای نیاز دارد تا سرمایه‌گذاران بتوانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

با توجه به اینکه به زمان ساخت و افزایش و ادامه اقساط در این مطلب اشاره نمودیم در زیر می توانید ویدئو کلیپی از عملیات ساخت این پروژه به تاریخ آبان سال 1402 مشاهده نمایید و یا شرایط کنونی پروژه در شهریور سال 1403 که در بالا تصویرش را قرار داده ایم مقایسه نمایید تا متوجه سرعت انجام کار شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه سفیر و دیگر پروژه های تعاونی سپاشهر و دیگر ارگان ها و سازندگان به صورت اقساطی با شرایط پرداخت متنوع می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه