پروژه لشگر 27 فاز 1و2 شهید همدانی و شهید سلیمانی مروارید شهر

پروژه لشگر 27 فاز 1و2 شهید همدانی و شهید سلیمانی مروارید شهر

پروژه لشگر 27 شهید همدانی  فاز اول یا مروارید 1 واقع در شهرک مروارید شهر توسط تعاونی فراگستر یاران 27 که از زیر مجموعه های تعاونی لشگر 27 محمد رسول الله می باشد در قالب یک بلوک 30 طبقه شامل 25 طبقه مسکونی، 1 طبقه لابی و 4 طبقه پارکینگ که در هر طبقه 8 واحد مسکونی و در مجموع 200 واحد با متراژ 135 ، 150 و 165 متر 3 خواب در آن قرار گرفته است و در حال حاضر تحویل داده شده است و نام آن برج نورا است.

زمین این این پروژه با درصدی پیشرفت ساخت و ساز در سال 1398 از تعاونی دیگری خریداری شده و ادامه کار توسط تعاونی فراگستر یاران انجام شد که  زمان تحویل این پروژه در اواسط سال 1401 تخمین زده شده بود که با تاخیر مواجه شد و در نهایت در سال 1403 تحویل گردیده است.

این مطلب به دلیل تکمیل فاز اول ویرایش شده و اطلاعاتی که در آن قرار می گیرد مربوط به فاز دو پروژه لشگر 27 که با نام پروژه شهید سلیمانی شناخته می شود قرار گرفته شده است. همچنین قیمت برج نورا یا فاز اول نیز با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 در بخش مربوطه قرار گرفته است.

پروژه لشگر 27 فاز 2 شهید سلیمانی

پروژه لشگر 27 فاز دوم که پروژه شهید سلیمانی نام دارد فاز دوم پروژه شهید همدانی محسوب می‌شود. این پروژه در سال 1402 معرفی شده است و در مرحله عضو گیری قرار دارد اما یک تفاوت عمده با فاز اول پروژه دارد و آن زمین این پروژه است که دارای مشکلاتی است.

پلاک ثبتی این پروژه 1382 است که قطعه زمین مشاعی بزرگی در محدوده مروارید شهر جنوبی است که نزدیک به 20 پروژه دیگر در این ناحیه معرفی شده اند. این زمین از سال 1399 تا کنون درگیر تغییر کاربری زمین است و با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403، کماکان در روند انجام این کار می باشد و آخرین موردی که در زمین های این قطعه وجود دارد، رد شدن لوله گاز فشار قوی غرب تهران است که از زیر بخشی از زمین عبور کرده است و در حال حاضر یکی از موانعی است که برای تغییر کاربری و اخذ جواز آن وجود دارد این است و یکی از مشکلات پروژه های مروارید شهر در بخش جنوبی آن است.

پروژه شهید سلیمانی (فاز 2 لشگر 27(
پروژه شهید سلیمانی (فاز 2 لشگر 27(

مورد بعدی این است که در صورت تغییر کاربری به دلیل مشاعی بودن زمین، می بایست پلاک ها جدا و تفکیک شوند که بر اساس آخرین اطلاعات ما پروسه اول که تغییر کاربری است شاید تا پایان سال 1404 هم زمان بر باشد و پس از آن تفکیک سند ها نیز قطعا ممکن است تا 1 سال دیگر زمان بر باشد.

بر خلاف فاز اول پروژه لشگر 27 که مشکلی برای زمین پروژه وجود نداشت، گرچه 2 سال تاخیر در تحویل از زمان اعلام اولیه وجود داشت اما در نهایت روند ساخت کند انجام شد ولیکن در این پروژه شروع آن منوط به تغییر کاربری زمین است. عملیات تسطیح خاک و فنس کشی که در این زمین انجام شده است ارتباطی با اخذ جواز ندارد ولیکن برخی پروژه های دیگری که در این زمین واقع شده اند این موضوع را گواه دریافت جواز مطرح می کنند در حالی که این عملیات مربوط به سال 1402 است و تسطیح خاک می باشد.

قیمت امتیاز پروژه شهید سلیمانی چیتگر

در حال حاضر با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 قیمت ورود به پروژه شهید سلیمانی 1 میلیارد و 700 میلیون تومان می باشد که از این مبلغ 520 میلیون تومان واریزی بابت زمین تراکم است و مابقی مبلغ یعنی 1 میلیارد و 180 بابت حق امتیاز فروشنده است که در واقع سود وی می باشد و جزو واریزی ها به تعاونی نمی باشد.

متراژ واحدها همگی 120 متری در نظر گرفته شده است یعنی امروز برای ورود به پروژه متری 14 میلیون تومان باید پرداخت شود که تنها بابت زمین تراکم و امتیاز است و اقساط ساخت هنوز اعلام نشده است که پس از تعیین تکلیف زمین مشخص می شود و به صورت علی الحساب است.

همچنین اقساط ساخت این پروژه به صورت علی الحساب 15 میلیون تومان اعلام شده است که تا زمانیکه پروژه به مرحله اجرا و ساخت نرسد، این مبلغ قطعی نیست و شامل افزایش قیمت اقساط است و تغییر خواهد یافت.

پروژه لشگر 27 فاز 1 شهید همدانی (برج نورا)

فاز اول پروژه لشگر 27 که با نام شهید همدانی معرفی شده است، امروز با نام برج نورا نام گذاری شده است که شامل 1 برج با 25 طبقه مسکونی است که دارای 3 تیپ متراژ 136، 149 و 160 متری است.

پروژه شهید همدانی فاز اول لشگر 27
پروژه شهید همدانی فاز اول لشگر 27

آخرین قیمت فروش واحد مسکونی در برج های نورا را با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 مشاهده فرمایید:

متراژ تعداد اتاق طبقه قیمت کل قیمت هر متر
۱۵۰ ۳ ۹ ۱۱٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۷۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۶۱ ۳ ۱ ۱۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۸۰٬۷۴۵٬۰۰۰ تومان

در نظر داشته باشید که میانگین قیمت آپارتمان در برج های مروارید شهر برای واحدهای نوساز در حدود 70 الی 80 میلیون تومان می باشد و عمده آنها دارای امکانات حداقلی نظیر لابی، پارکینگ، انباری، فضای سبز می باشند.

لابی پروژه لشگر 27 فاز اول
لابی پروژه لشگر 27 فاز اول

همچنین می توانید نمایی از داخل لابی برج نورا یا شهید همدانی را مشاهده نمایید تا نمونه ای از اجرای تعاونی را در نظر داشته باشید. همانطور که در بالا اشاره نمودیم، در پروژه های تعاونی ساز سعی بر این است که قیمت تمام شده کاهش یابد و به همین دلیل از متریال لوکس و یا امکانات بروز استفاده نمی شود و همانطور که در تصویر مشاهده می فرمایید ورودی این برج به نسبت پروژه های متوسط در حال اجرا در وضعیت ضعیف تری قرار دارد.

البته این موضوع در مورد همه تعاونی ساز ها صدق نمی کند، به عنوان مثال پروژه شمشاد که متعلق به سازمان جنگلبانی کشور می باشد در حال مشارکت با بخش خصوصی است و به دلیل مالکیت زمین توسط تعاونی، پرداخت اقساطی وجود ندارد و به همین دلیل پروژه به صورت لوکس در حال بهره برداری است.

موقعیت پروژه لشگر 27 روی نقشه

موقعیت پروژه لشگر 27 شهید همدانی (برج نورا) در مروارید شهر ، منطقه 22 چیتگر تهران قرار گرفته است و بصورت قطعه e شکل است و واحدهای شمالی این پروژه از طبقه اول دارای چشم انداز کامل کوهستان می باشند. همچنین دسترسی به اتوبان حکیم، اتوبان خرازی و اتوبان تهران کرج دارد و به بازار بزرگ ایران ( ایران مال )، شهر بازی هزار و یک شهر، پارک جنگلی چیتگر، دریاچه چیتگر دسترسی نزدیکی دارد.

موقعیت پروژه لشگر 27 روی نقشه
موقعیت پروژه لشگر 27 روی نقشه

 

همانطور که در نقشه مشاهده می فرمایید فاز اول پروژه لشگر 27 در مروارید شهر شمالی واقع شده است که در حال حاضر برج های بسیاری در آن تحویل داده شده اند و همچنین یک ورودی از اتوبان خرازی به آن ایجاد شده است. اما در مورد فاز دوم پروژه لشگر 27 که شهید سلیمانی نام دارد، در مروارید شهر جنوبی واقع شده است که از نظر محیط و شهرسازی برج تحویل شده بسیار کم و انگشت شماری در آن وجود دارد.

به همین دلیل در صورتی که وضعیت زمین های این بخش مشخص شود می تواند گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری طولانی مدت باشد.

سابقه سازنده

پروژه لشگر 27 توسط تعاونی فراگستر یاران 27 معرفی شده است که در تاریخ 1370/7/21  به شماره ثبت ۸۶۱۰۲ و شناسه ملي ۱۰۱۰۱۳۰۵۴۷۶ به ثبت رسیده است و مدیرعامل این شرکت تعاونی آقای منوچهر اشتری و رئیس هیات مدیره آقای مجید صبری می باشد. این شرکت تعاونی یکی از زیر مجموعه های تعاونی محمد رسول الله می باشد.

توجه داشته باشید که این تعاونی ارگانی نیست و ارتباطی را ارگانهای نظامی ندارد و تشکیل شده از اعضای این ارگان ها می باشد زیرا معمولا پروژه هایی مانند پروژه مرجان نیروی دریایی که توسط تعاونی های خود ارگان اجرا می شوند، شکل گرفته از دل همان سازمان هستند و نظارت روی آنها وجود دارد.

سابقه اجرای این تعاونی مربوط به فاز اول پروژه لشگر 27 است که تحویل داده شده و برج نورا نامگذاری شده است اما فاز دوم این پروژه به دلیل مشکلاتی که برای زمین آن وجود دارد کماکان در مرحله تغییر کاربری زمین است.

جمع بندی

پروژه لشگر 27 در فاز اول خود با توجه به اینکه زمان تحویل آن به تاخیر خورد در نهایت با تکمیل پروژه و تحویل موقت آن پروژه را به اتمام رساند. در مورد فاز دوم پروژه نیز وضعیت زمین این پروژه بلاتکلیف است و این موضوع تنها مربوط به زمین این پروژه نمی باشد، بلکه نزدیک به 20 پروژه دیگر در این محدوده معرفی شده اند.

اما توجه داشته باشید که مشکل زمین این پروژه بر سر دریافت تراکم اضافی یا دریافت تجاری نیست و مشکل بر سر کاربری زمین است. در بسیاری از پروژه ها مانند پروژه همسا در کوهک، 3 سال تاخیر در ساخت وجود داشته اما دلیل آن دریافت اضافه تراکم بوده که اتفاقا هم موفق به انجام آن شده اند اما در این پروژه کاربری زمین مشخص نشده که البته پیش بینی ما این است که قطعا مشکل زمین آن حل خواهد شد اما زمان آن نا مشخص است و نباید پروژه را با تصور اینکه چند ماه دیگر شروع با ساخت می نماید خریداری نمایید.

جدا از این باید توجه داشته باشید که پروژه های تعاونی سازی که بدین شکل اجرا می شوند دارای متریال متوسط رو به ضعیف، زمان ساخت طولانی تر نسبت به آنچه روز اول اعلام می شود می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های در حال ساخت در منطقه 22 تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه