چرا خانه فروش نمی رود؟ برای فروش خانه چکار کنیم

چرا خانه فروش نمی رود؟ برای فروش خانه چکار کنیم

اگر خانه تان به فروش نمی رود و یا می خواهید بدانید که چه علت هایی برای فروش نرفتن خانه وجود دارد، در این مطلب ضمن بررسی این موضوع راهکارهایی را به شما معرفی میکنیم که شاید برای فروش رفتن خانه کمک تان کند و یا اگر دیدگاه سرمایه گذاری برای خرید خانه دارید و میخواهید بدانید که تحت چه شرایطی می توانید راحت تر آن را نقد کنید، مواردی که باید هنگام خرید یک خانه بدانید را به شما خواهیم گفت.

چرا خانه فروش نمی رود؟ برای فروش خانه چکار کنیم
چرا خانه فروش نمی رود؟ برای فروش خانه چکار کنیم

اول از همه بهتر است بدانید که از میان تمامی کالاهای سرمایه ای، آپارتمان مسکونی دیر تر از همه نقد می شود ولیکن این اگر یه عیب به شمار برود، مهمترین مزیت آن این است که رشد قیمت آن در طی 10 سال گذشته از تمامی دیگر کالاهای سرمایه ای بیشتر بوده است. در نهایت در کنار این راه حل ها گزینه هایی برای تهاتر نیز به شما معرفی میکنیم که شاید بتواند به شما برای فروش رفتن خانه کمک کند.

چرا خانه فروش نمی رود؟

چندین مورد برای فروش نرفتن خانه تاثیر گذار هستند که به ترتیب عبارتند از:

  • وضعیت بازار ملک
  • زیاد بودن متراژ که به طبع قیمت کل را بالا میبرد
  • محله ای که در آن قرار گرفته است از نظر سطح معاملات و نقدشوندگی
  • مشکل سند یا پایان کار
  • وضعیت ظاهری ملک و مشاعات و قیمت بالا به دلیل داشتن امکانات و برند بودن ساختمان یا برج
  • قیمت گذاری بالا توسط مالک

اینها از دلایل عمده ای هستند که خانه شما به این راحتی به فروش نمی رود. حال برای اینکه بدانید که چه خانه هایی را نخریم که این مشکلات را نداشته باشیم، اول از همه بدانید که از میان خانه های کم متراژ در بافت فرسوده تهران و خانه های مسکن مهر در اطراف تهران، نقدشوندگی خانه هایی که اطراف تهران قرار گرفته اند و به صورت مسکن مهری ساخته شده اند بسیار سریع انجام می شود و به نحوی می توان گفت که کاملا نقد هستند.

چرا خانه فروش نمی رود؟
چرا خانه فروش نمی رود؟

در نهایت خانه های ارزان اطراف تهران در موقعیت هایی نظیر پرند، پردیس و اندیشه همیشه خریدارانی دارد که نهایت خیلی عجله کنید کمی پایینتر از قیمت می توانید به آن ها به فروشید. البته محلی که خانه در آن قرار گرفته است هم نقش مهمی دارد و در تهران نقاطی وجود دارد که بسیار راحت خرید و فروش می شوند که در بخش بعدی به آن ها اشاره خواهیم نمود.

 

چه خانه هایی را راحت تر می توان فروخت

حال برای اینکه بدانید چه خانه هایی را راحت تر می توانید بفروشید، مواردی که می تواند هنگام خرید رعایت نمود تا در آینده دچار مشکل نشوید را بررسی خواهیم نمود.

از مواردی که در بالا اشاره کردیم، مشکل نداشتن پایان کار و یا سند نیز می تواند در برخی از خانه ها مشکل جدی باشد و ممکن است در برخی اصلا موضوع خاصی نباشد زیرا بسیاری از خانه های بدون سند که به شکل تعاونی ساز یا دولتی ساخته شده اند دارای سند یا پایان کار نمی باشند و به صورت سند تعاونی معامله می شوند که این ایراد در این دسته از خانه ها وجود ندارد ولیکن اگر یک آپارتمان کم واحد دچار این مشکل باشد، می تواند یک موضوع جدی برای فروش رفتن خانه باشد.

مورد بعدی وضعیت بازار است که باید خیلی به آن توجه کنید، اگر قصد شما فروش ملک است بدانید زمانی مردم یک کالا را می خرند که در حال گران شدن است و اگر دیدید بازار خوبی راه افتاده و یا قیمت ها به سمت بالا است، باید تصمیم به فروش خود را قطعی نموده و این کار را انجام دهید زیرا تفاوتی ندارد که خانه باشد یا ماشین، هر زمان که قیمت ها رو به بالاست خریداران پیدا می شوند و اگر با خود فکر می کنید که آیا خانه گرانتر می شود و می خواهید فروش خانه را به بعد موکول کنید ممکن است بازار را از دست بدهید.

چه خانه هایی را راحت تر می توان فروخت
چه خانه هایی را راحت تر می توان فروخت

در نهایت مورد بعدی محلی است که خانه شما در آن قرار گرفته است، واقعیت این است که در تهران همیشه یک سری از نقاط به عنوان شاخص وجود دارند که حجم معاملات در آنها بسیار بالاست و به نحوی نقدشوندگی بالایی دارند. این مناطق در حال حاضر تهران منطقه 5 و منطقه 22 که از بهترین محله های غرب تهران برای زندگی می باشند. پیش تر منطقه 2 چنین شرایطی داشته و دلیل این است که هر جا در آن ساخت و ساز باشد، تعداد معاملات بالاست.

پس اگر تصور شما این است که یک خانه 50 متری در بافت فرسوده در طبقات بالا بدون آسانسور را راحت می توانید بفروشید زیرا قیمت آن کم است سخت در اشتباهید.

خانه لوکس با قیمت بالا دلیلی برای فروش نرفتن

خانه های لوکس و یا متراژ بالا که در نهایت قیمت کل آن ها بالا می رود نیز به این راحتی به فروش نمی رسند. در حالی که شرایط خرید خانه سخت تر می شود و قیمت ها بالا می رود، فروش واحد در برج یا آپارتمان هایی که به دلیل وجود امکاناتی نظیر سالن ورزشی، مشاعات آبی و خدمات دیگر قیمتشان بالاتر از سطح نرمال منطقه است بسیار مشکل است.

واقعیت این است که بسیاری از این امکانات اصلا استفاده هم ممکن است نشود و فقط دردسر هزینه داشته باشد اما هنگامی که یک سالن 50 متری با 2 دستگاه چند منظوره را به عنوان باشگاه ایجاد کرده اند و قیمت را 10 درصد بالاتر از منطقه اعلام می کنند، شخصی که سرمایه گذاری در این اوضاع انجام می دهد قطعا می سنجد که آیا ارزش خرید دارد یا خیر.

خانه لوکس با قیمت بالا دلیلی برای فروش نرفتن
خانه لوکس با قیمت بالا دلیلی برای فروش نرفتن

همین موضوع در منطقه 22 تفاوت قیمتی بسیاری ایجاد نموده است. از یک سو تعاونی های دولتی اقدام به ساخت و ساز کرده و برج هایی با امکانات استاندارد ارائه می دهند که به عقیده ما برای یک برج کافیست و جدا از این موضوع پروژه های پیش فروش تعاونی مسکن ارتش نیز ترمز قیمت ها در این منطقه را کشیده زیرا این پروژه ها به نحوی دولتی است و قیمت گذاری آن ها منصفانه است.

حال از سویی دیگر، پروژه های شخصی ساز با ایجاد مشاعات آبی و امکاناتی که واقعا استفاده از آن برای یک برج با تعداد واحد زیاد مطلوب نیست سعی در بالا بردن قیمت ها و گرانتر فروختن واحد دارند که همین موضوع حداقل در منطقه 22 جواب نمی دهد و پروژه هایی نظیر زاگرس در اطراف دریاچه چیتگر از این موارد هستند که شرایط فروش آن ها نیز بسیار مشکل است.

همچنین متراژ های بالا نیز قطعا قیمت کل را بالا می برد و چالشی دیگر برای اشخاصی است که قصدشان سرمایه گذاری و فروش خانه بوده و اگر بخواهند عجله کنند از اول می بایست متراژ های کوچک و پر فروش مانند 70 الی 100 متری را خریداری می کردند.

خانه را تهاتر کنید

در نهایت این را بدانید که امروز تهاتر بخشی از معاملات ملکی است و تمامی فروشنده ها این گزینه را روی میز می گذارند به نحوی که یا بخشی از ملک و یا کل آن را تهاتر می کنند. شما اگر قصد تبدیل سرمایه خود به کالایی دیگر دارید، این گزینه مناسب شما نیست ولیکن اگر می خواهید خانه خود را به یک خانه بهتری تبدیل کنید می تواند گزینه مناسبی باشد.

گزینه های تهاتر آپارتمان با آپارتمان در تهران را می توانید به عنوان گزینه ای برای سکونت در نظر داشته باشید و اگر دیدگاه سرمایه گذاری دارید می توانید با پروژه های در حال ساخت، آپارتمان خود را تهاتر کنید که بسیار سودده است.

یعنی به فرض اگر یک سازنده در حال ساخت یک پروژه باشد و شما بتوانید خانه خود را با وی تهاتر کنید، پس از پایان پروژه شما یک واحد نوساز خواهید داشت که در واقع سرمایه خود را به شکل بهتری افزایش داده اید.

خانه را تهاتر کنید
خانه را تهاتر کنید

اگر می خواهید بدانید که چه گزینه هایی برای تهاتر در شهر تهران وجود دارد، ما می توانیم در این مورد شما را راهنمایی کنیم و پروژه های سبک در غرب تهران به عنوان مثال یک آپارتمان 80 متری در چیتگر که کل مبلغ آن 4 الی 6 میلیارد می شوند گزینه مناسبی برای تهاتر هستند علی الخصوص اگر مبلغ ملک شما کمتر یا به همین میزان باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

برای فروش خانه چکار کنیم؟

در نهایت می توانید ملک را بازسازی کنید و حتی با قیمت بالاتر به فروش برسانید، البته این کار برای برخی از خریداران نیز جذاب است و آنها به همین قصد خانه را میخرند اما اگر با مشکل جدی برای فروش نرفتن خانه مواجه شده اید می توانید خودتان دست به کار شوید و شرایط خانه را تغییر دهید.

همچنین نداشتن پارکینگ نیز در حال حاضر یک معضل است که برای فروش نرفتن خانه می تواند تاثیر گذار باشد پس سعی کنید این موضوع را هنگام خرید مد نظر قرار دهید.

جمع بندی

در این مطلب دلایل فروش نرفتن خانه را بررسی نمودیم تا بدانید که اگر قصد خرید خانه دارید، چه مواردی را باید رعایت کنید تا در هنگام فروش بتوانید راحت خانه را بفروشید. همچنین در نظر داشته باشید که از نظر افزایش قیمت در بازه 10 ساله، مسکن در رتبه اول رشد قیمت است و اگر هم امروز خانه را نفروختید نگران نباشید و چیزی از دست نمی دهید.

اما این را بدانید که تبدیل خانه شما به یک خانه بهتر می تواند آینده بهتری برای شما داشته باشید به همین دلیل است که اگر گزینه تهاتر یا پیش خرید را مد نظر دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات دقیقی از پروژه های در حال اجرای شهر تهران دریافت کنید.

 

 

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه