تفاوت مجتمع با برج چیست؟ مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی

تفاوت مجتمع با برج چیست؟ مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی

در تهران به دلیل کمبود فضای ساخت و رشد جمعیت، در برخی مناطق تراکم ساخت برج صادر می شود که با مجتمع های مسکونی متفاوت است. در تعریف شهرداری به بالای 6 طبقه برج میگویند اما شاهد هستید که ساختمان هایی با 7 الی 8 طبقه نیز در تهران ساخته می شود که شبیه به برج نیست.

تفاوت مجتمع با برج چیست؟ مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی
تفاوت مجتمع با برج چیست؟ مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی

در نهایت امروز به ساختمان هایی که 12 طبقه و بیشتر هستند برج می گویند و در شهر تهران برج های مسکونی تا 40 طبقه نیست ساخته و در حال ساخت می باشد. اما در تعریف عمومی برج ها تعداد طبقات بیشتر از 12 طبقه است اما روال عمومی در کشور ما به این شکل است. اما به مجموعه آپارتمان های 6 الی 9 طبقه که در کنار هم باشند مجتمع می گویند و یا ساختمان هایی که در همین تعداد طبقات هستند اما تعداد واحدهای آن زیاد است.

تفاوت مجتمع با برج چیست؟

یکی از مهمترین تفاوت های مجتمع با برج در نوع بهره برداری و استفاده از آن است. معمولا برج ها دارای امکانات کامل و خدماتی هستند که شخص ساکن نیازی به خدمات دهنده های بیرونی نداشته باشد. البته باز هم برج با برج متفاوت است یعنی ممکن است یک برج دولتی صرفا برای استفاده حداکثری از فضا ساخته شده باشد و امکانات آن استاندارد یک برج باشد.

اما در شمال شهر برج هایی وجود دارند که کلیه امکانات مانند خشکشویی، مهدکودک، مشاعات آبی، سالن ورزشی و دیگر موارد را در خود برج برای ساکنین فراهم می کنند. افراد خاصی به دنبال این دسته از واحدها هستند و اگر چنین واحدی را خریداری می کنید باید بدانید که در برخی از مواقع چرا خانه فروش نمی رود زیرا مانند آپارتمان های مسکونی و یا مجتمع ها نمی باشد و به طور کلی فرهنگ متفاوتی دارد.

تفاوت مجتمع با برج چیست؟
تفاوت مجتمع با برج چیست؟

به عنوان مثال ممکن است یک برج قدیمی ساز باشد اما مانند آپارتمان و مجتمع ها، سن بنا از قیمت آن کم نکند زیرا افراد زیادی به دنبال تجربه زندگی در چنین برج هایی هستند و به سختی می توانید واحدی برای خرید یا اجاره در آن ها پیدا کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری برج با آپارتمان متفاوت است و در خارج از کشور برج هایی وجود دارند که قدمت آنها به 100 سال می رسد و کماکان به همان شکل قابل استفاده هستند و تنها خود واحدها بازسازی شده اند.

تفاوت قیمت برج با آپارتمان

اگر بخواهید از نظر قدرالسهم زمین و آینده ساخت این 2 را با یکدیگر مقایسه کنید، آپارتمان دارای سهم زمین است اما در برج ها به دلیل تراکم عمودی که اضافه شده است قطعا سهم زمین چندانی برای هر واحد وجود ندارد و از سوی دیگر آینده ای برای ساخت وجود ندارد یا حداقل ما ندیده ایم که در ایران یک برج را تخریب یا نوسازی کنند.

در نهایت این موضوع می تواند در طی سالیان اختلاف قیمت ایجاد کند به شرطی که آپارتمان ساخته شود و اگر اینگونه نشود، یعنی امیدی به ساخت آپارتمان ندارید، برج ها قیمت خود را بهتر از مجتمع یا آپارتمان های مسکونی حفظ می کنند که علت گران شدن خانه در برج ها همان مواردی است که در بالا اشاره نمودیم.

برای مقایسه قیمت میتوانید برخی از برج های قدیمی تهران را با آپارتمان های مسکونی در اطراف آن ها مقایسه نمایید. برای مثال ما چند مورد را انتخاب نمودیم و در زیر برای شما مشخص خواهیم نمود.

تفاوت قیمت برج با آپارتمان
تفاوت قیمت برج با آپارتمان

توجه داشته باشید که اطلاعات کامل برج های تهران را می توانید در مطلبی تحت عنوان برج های تهران کجاست دنبال نمایید که بررسی ما نیز از همین برج ها بوده است:

برج آ اس پ در حال حاضر قیمتی معادل 180 میلیون تومان به ازای هر متر دارد و سال ساخت آن +30 سال است

برج بین الملل تهران نیز قیمتی معادل متری 220 میلیون تومان دارد و سال ساخت آن +30 سال است.

در واقع با مقایسه لوکیشن آ اس پ در تقاطع چمران و یادگار و محدوده ای نزدیک به سعادت آباد و همچنین برج بین الملل در اتوبان کردستان می توان دریافت که قیمت واحد های این برج ها به خوبی تا کنون حفظ شده است و با این مبالغ می توانید آپارتمان های نوساز تر در همان منطقه خریداری کنید.

آیا همه برج ها شرایط یکسانی دارند؟

به صورت خلاصه اگر بخواهیم جواب بدهیم، خیر اینگونه نیست و این مواردی که در بالا مثال زده ایم برج های شاخص شهر تهران هستند و قرار نیست که هر برجی مانند این ها باشد و قیمت آن مانند یک آپارتمان نوساز در منطقه باشد.

البته این را هم بدانید که مشتری این دسته از واحدها، افراد خاصی می باشند و با توجه به برج های زیادی که در تهران ساخته شده است، پرداخت چنین مبالغی شاید کمی غیر معقول به نظر برسد اما امکانات، محیط و امنیتی که وجود دارد برای بسیاری خوشایند است.

پس اگر با خود کلنجار می روید که برای سرمایه گذاری کجا خانه بخرید، به عقیده ما انتخاب یک محل نوساز و رو به رشد دردسر کمتری برای شما دارد اگر دیدگاه شما سرمایه گذاری است.

آیا همه برج ها شرایط یکسانی دارند؟
آیا همه برج ها شرایط یکسانی دارند؟

همچنین به دلیل قرار گرفتن منطقه 22 تهران در طرح تفصیلی شهرداری، صدها برج در این محدوده ساخته شده و بیش از صدها برج دیگر نیز ساخته می شود و شاید قبلا در تهران به دلیل نبود چنین برج هایی چنین شرایطی ایجاد شده است اما امروز برج سازی در این منطقه به شدت در حال رشد است.

قرار گرفتن برج هایی در کنار دریاچه چیتگر مانند برج زاگرس که در حال ساخت می باشد، در صورتی که بتواند فرهنگ و بافت منطقه را به سمتی بکشاند که افرادی که قصد لوکس نشینی دارند به سراغ این برج های بی آیند، قطعا موقعیت بسیار بهتری نسبت به محل هایی است که برج های معروف تهران در آن ساخته شده اند.

همچنین این برج ها به دلیل انبوه سازی در این منطقه به صورت اقساطی به فروش می روند که برای نمونه می توانید اقساط پروژه زاگرس را نیز مشاهده نمایید.

جدا از اینکه بسیاری از انبوه سازی هایی که در منطقه 22 در حال انجام است، توسط ارگان های دولتی می باشد که به منظور تامین مسکن اعضای همان سازمان است و به همین دلیل است که در این محدوده قیمت برج با برج متفاوت است.

مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی

علت گران بودن برج هایی که 30 سال پیش در تهران ساخته شده است این می باشد که در آن زمان خانه های ویلایی امنیت نداشتن و افراد ثروتمند به دلیل امن بودن برج ها و همچنین داشتن خدمات در خود برج به سمت زندگی در برج ها رفتند.

قطعا این گزینه گران قیمت بوده و برای افرادی که هنوز در پله اول نمی دانستند که چگونه خانه بخرند و برای آن برنامه ریزی کنند گزینه انتخابی نبوده است و همین روال برای قیمت گذاری آن ها تا به امروز ادامه پیدا کرده است اما با توجه به برج های زیادی که در تهران در حال ساخت است ممکن است آینده آن ها اینگونه نماند.

مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی
مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی

به عنوان مثال برج نارنج 8 که یک پروژه دولتی است به صورت کاملا لوکس در حال ساخت است که حتی تعاونی های دولتی نیز به اهمیت این موضوع پی برده اند که می توانند یک برج را صرفا برای تراکم بالا نسازند و امکانات بروز و لوکس نیز در آن قرار دهند.

امروز امکانات عادی برج های شامل مشاعات آبی، سالن ورزشی، لابی و سالن اجتماعات است و در برج های لوکس این امکانات بهتر می شود، یعنی باشگاه ورزشی واقعا مانند یک باشگاه خوب در بیرون از برج است و به سالن اجتماعات نیز پارتی روم اضافه شده و یا مشاعات آبی آن نیز مجهز است.

پس در واقع فرهنگ آپارتمان نشینی و برج نشینی به طور کلی متفاوت است زیرا هزینه شارژ ماهانه آن ها نیز زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است و اگر شخصی زندگی در برج با این امکانات را انتخاب می کند، هزینه آن را نیز پرداخت می کند و می خواهد امکانات هتلینگ در اختیار داشته باشد.

آینده برج های تهران

آینده برج های تهران در منطقه 22 است و به زودی مشخص خواهد شد که چه سبکی از زندگی در این منطقه ایجاد می شود و در نهایت چه تاثیری بر روی آینده برج های تهران می گذارد. این نکته را بدانید که فضای ساخت در تهران محدود است و غرب تهران دیگر جایی برای ساخت ندارد و مشخص نیست که در آینده برج با ارزشتر می شود یا قدرالسهم زمین ولی آنچه امروز نشان داده این است که برج ها نیز قیمت خود را حفظ کرده و حتی بالاتر از آپارتمان نوساز نیز افزایش داشته اند.

در حال حاضر آخرین برج ساخته شده در شهر تهران برج خیام مروارید شهر است که در مرز بین استان تهران و البرز است که آخرین محدوده قابل ساخت در شهر تهران می باشد.همچنین در نظر داشته باشید که در این منطقه می توانید به راحتی و به صورت اقساطی اقدام به خرید واحد در برج ها نمایید که برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

آینده برج های تهران
آینده برج های تهران

شرایط پرداخت اقساط به صورت 3 الی 4 سال با پیش پرداخت 1 الی 3 میلیارد انجام پذیر است که اطلاعات کلی در شرایط پیش فروش تعاونی مسکن ارتش در دسترس است و صرفا این پروژه ها مربوط به یک ارگان است در حالی که ارگان های دیگری نیز در حال ساخت و ساز در این منطقه می باشند که شرایط آن ها متفاوت است.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که تفاوت مجتمع با برج در چیست و چه تفاوت قیمتی مابین این دو وجود دارد. همچنین فرهنگ برج نشینی و آپارتمان نشینی را بررسی نمودیم تا بدانید که به طور کلی این 2 با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند و همچنین خواهان هر یک متفاوت است.

یعنی ممکن است یک فرد اصلا تمایلی به زندگی در برج نداشته باشد و برعکس، به همین دلیل قبل از انتخاب زندگی در برج یا آپارتمان بهتر است تمامی ابعاد آن را بررسی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط خرید اقساطی در برج های تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

 

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه