منطقه ۲۱ و ۲۲ تهران کجاست | تهران برج

منطقه ۲۱ و ۲۲ تهران کجاست | تهران برج

حتما در مورد ساخت و ساز های وسیع در منطقه 22 و شروع آن در منطقه 21 شنیده اید و به همین دلیل می خواهید بدانید که منطقه 21 و 22 تهران کجاست و چه موقعیتی دارد. همچنین بد نیست بدانید که حوزه فعالیت ما در زمینه فروش آپارتمان های در حال ساخت به صورت اقساطی در منطقه 22 تهران است در نتیجه می توانید خاطر جمع باشید که اطلاعات خوبی برای خرید آپارتمان و سکونت در این مناطق از ما خواهید گرفت.

منطقه ۲۱ و ۲۲ کجای تهران هستند؟
منطقه ۲۱ و ۲۲ کجای تهران هستند؟

در این مطلب ضمن معرفی وضعیت کنونی این 2 منطقه، شرایط، امکانات، رشد قیمت، محله های خوب، پروژه های در حال ساخت و دیگر موارد را بررسی خواهیم نمود در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

منطقه ۲۱ و ۲۲ تهران کجاست

منطقه 21 و 22 را می توان مرز غربی استان تهران با استان البرز نامید، یعنی این 2 منطقه آخرین مناطق تهران در غرب هستند که وسیع ترین مناطق تهران نیز به شمار می آیند که منطقه 22 از شمال به رشته کوه های البرز میرسد و در بالای منطقه 21 قرار گرفته است.  برای درک بهتر از موقعیت قرارگیری منطقه 21 و 22 می توانید تصویر زیر را مشاهده نمایید:

منطقه 21 و 22 تهران کجاست
منطقه 21 و 22 تهران کجاست

بد نیست بدانید که 7.8 درصد مساحت کل تهران را منطقه 21 و 8.9 درصد از کل تهران را منطقه 22 تشکیل می دهد، یعنی این 2 منطقه در مجموع 17.7 درصد از کل مساحت تهران را تشکیل داده اند. جریان هوای ورودی تهران از این 2 نقطه است یعنی می توان گفت که هوای غرب بهتر از شرق تهران است زیرا ورودی هوای پاک از این سمت و خروجی هوای آلوده از سمت شرق است.

البته وضعیت هوا به استان البرز نیز بستگی دارد و می توان گفت این مناطق هوای پاک تری نسبت به دیگر نقاط تهران دارا می باشند.

چرا منطقه 22 و 21 روی بورس افتاده اند؟

رشد و گسترش تهران از 40 سال گذشته که از سمت شرق محدود شده بود، به سمت غرب کشیده شد و در طی این 40 سال ساخت و ساز در تهران و محله های جدید آن پاسخگوی نیاز تهران به تامین مسکن بوده است. اما خیلی زود به آخرین نقطه قابل ساخت، یعنی منطقه 22 رسیدیم که تقریبا انبوه سازی در آن به شکلی انجام شده که تنها آخرین محله های آن یعنی مروارید شهر فضای ساخت در آنجا باقی مانده است.

البته مشکلاتی در خرید آپارتمان های چیتگر نیز وجود دارد که می توانید ضمن مطالعه این موارد راه حل های آنها را نیز بررسی نمایید که به عنوان نمونه می توان انتخاب محله درست برای سرمایه گذاری و یا انتخاب طبقه و جهت مناسب است.

منطقه 21 تهران به عنوان یک محدوده صنعتی شناخته می شود همانطور که ایرانخودرو و دیگر صنعت های بزرگ در این محدوده وجود دارند اما موضوع این است که تهران دیگر فضای ساختی ندارد و منطقه 22 نشان داد که در عرض 10 سال می تواند چه تحولی در یک منطقه ایجاد شود. اما امروز زمین های قابل ساخت در منطقه 22 که کم کم به انتها نزدیک می شوند، سازنده ها به معرفی پروژه هایی در منطقه 21 پرداخته اند که البته تعدادشان بسیار محدود است یعنی می توان گفت که این منطقه 10 سال پیش چیتگر است.

چرا منطقه 22 و 21 روی بورس افتاده اند؟
چرا منطقه 22 و 21 روی بورس افتاده اند؟

بد نیست بدانید که در بخشی با عنوان نمودار قیمت مسکن تهران که بر اساس آمار رسمی ارائه شده از مرکز آمار کشور رشد قیمت مسکن در تهران و مناطق آن را به تفکیک محاسبه نمودیم، نتیجه حاصل شده نشان داد که مناطقی از تهران که بیشترین رشد قیمت مسکن را داشته اند به ترتیب منطقه 1 ، 2 ، 5 و 22 تهران بوده اند.

در واقع پیش از شروع انبوه سازی در منطقه 22 تهران، منطقه 5 شروع به ساخت مجدد شده بود و الان به اتمام زمین ها نزدیک شده است و به همین دلیل است که منطقه 22 در لیست از بین کل مناطق تهران بالا آمده است و قطعا جای منطقه 5 را خواهد گرفت و احتمالا تا 6،7 سال دیگر منطقه 21 را نیز در لیست خواهیم دید.

تاثیر منطقه 22 بر پیشرفت منطقه 21

گسترش تهران همیشه به همین شکلی بوده که امروز پیش می رود، یک زمان سعادت آباد را می شناختند و به نظرشان جنت آباد بیابان بوده و 10 سال بعد جنت آباد شناخته شده و شهران را مانند بیابان می دانسته اند. حال که چند سال گذشته به منطقه 22 تهران رسید و امروز منطقه 21 دارد جای خود را به شرایط منطقه 22 می دهد.

همانطور که احتمالا میدانید، وسیع ترین مرکز خرید دنیا یعنی ایران مال در منطقه 22 ساخته شده است، دریاچه مصنوعی چیتگر ، آبشار، پارک جنگلی، بزرگترین بیمارستان خاورمیانه در کوهک و در مرحله احداث، بزرگترین شهربازی در خاورمیانه در حال ساخت در این منطقه می باشند که در حال حاضر لوکس ترین امکانات ساخته شده در کشور به حساب می آیند.

اما این را هم بدانید که تازه اگر امروز قصد ورود به بازار مسکن منطقه 22 را دارید می توانید مطلبی با عنوان منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است را مطالعه نمایید. در حال حاضر مروارید شهر که آخرین محله منطقه 22 است فضای ساخت دارد و مابقی نقاط زمین ها بسیار محدود شده است و به همین علت است که سازنده ها کم کم به سمت منطقه 21 رفته اند.

تاثیر منطقه 22 بر پیشرفت منطقه 21
تاثیر منطقه 22 بر پیشرفت منطقه 21

شروع ساخت ساز در این منطقه از اطراف دریاچه بوده است که بهترین محله منطقه 22 است و می توان گفت در اطراف آن زمین قابل ساخت دیگری وجود ندارد و پروژه ها به اتمام رسیده و یا در حال کار می باشند.

این به منطقه به دلیل قرارگیری در طرح تفصیلی شهرداری، جواز ساخت 12 طبقه را دارد و به همین دلیل است که انبوه سازی در قالب برج در منطقه 22 در حال انجام است در حالی که 15 سال پیش این منطقه به صورت زمین خالی و یا باغ انار بوده است.

در نهایت منطقه 21 تهران که امروز شکل و شمایل صنعتی دارد، قطعا تغییر شکل خواهد داد زیرا فضای ساخت در تهران رو به اتمام است.

جزئیات بیشتر در مورد منطقه 21 و 22

در قسمت زیر می توانید جزئیات بیشتری در مورد موقعیت جغرافیایی، وسعت، امکانات و نوع تراکم تجاری، مسکونی و صنعتی از مناطق 21 و 22 تهران در اختیار داشته باشید:

منطقه 21 تهران:

وسعت: منطقه 21 تهران دارای وسعتی معادل 5156 هکتار است.

موقعیت جغرافیایی: این منطقه در غرب تهران قرار دارد و از سمت شمال به مناطق 5 و 22، از شرق به مناطق 9 و 18، از جنوب به منطقه 18 و از غرب به شهرستان‌های شهریار و قدس محدود می‌شود.

ویژگی‌ها و امکانات:

  • صنعتی و تجاری: منطقه 21 به عنوان یکی از مناطق صنعتی تهران شناخته می‌شود.
  • مسکونی: علاوه بر بخش‌های صنعتی، مناطق مسکونی متعددی نیز در این منطقه وجود دارد.
  • فضای سبز: پارک‌های شهری و فضای سبز در این منطقه به وفور دیده می‌شود.

منطقه 22 تهران:

وسعت: مساحت منطقه 22 تهران حدود 5881 هکتار است.

موقعیت جغرافیایی: این منطقه در شمال غربی تهران قرار دارد و از شمال به رشته کوه‌های البرز و از شرق به منطقه 5، از جنوب به مناطق 21 و 5، و از غرب به شهرستان کرج محدود می‌شود.

ویژگی‌ها و امکانات:

  • فضای سبز و تفریحی: این منطقه به دلیل وجود دریاچه چیتگر، پارک‌های جنگلی چیتگر و آبشار تهران، و بسیاری از پارک‌های دیگر، یکی از مناطق مهم تفریحی تهران به شمار می‌رود.
  • مسکونی و تجاری: مناطق مسکونی مدرن و برج‌های بلند از ویژگی‌های برجسته این منطقه هستند. همچنین، مراکز خرید مدرن و امکانات تجاری متعددی در این منطقه وجود دارد.

بد نیست بدانید که در هنگام ضمیمه شدن منطقه 22 به شهر تهران، هدف ایجاد یک منطقه گردشگری با امکانات رفاهی در تهران بوده است و از طرح های توسعه تهران به شمار می آید که امروز هم ادامه دارد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که برای سرمایه گذاری کجا خانه بخرید بهتر است بدانید که در تهران رشد و توسعه به سمت غرب بوده و همیشه جایگاه غرب نسبت به شرق بهتر بوده است و در واقع هیچ نقطه غربی در تهران را نمی توانید پیدا کنید که به عنوان یک منطقه ضعیف یا با بافت فرسوده در نظر گرفته شود و آماری که در ابتدای مطلب مشخص نمودیم نیز بر اساس آمار رسمی است که از رشد قیمت مناطق تهران منتشر شده است.

فرصت های خرید خانه در منطقه 22

واقعیت این است که در حال حاضر، عمده مالکیت زمین ها متعلق به ارگان های دولتی بوده و به همین دلیل تعاونی های مسکن اقدام به انبوه سازی در این منطقه نموده اند، در حال حاضر تنها 1 پروژه مربوط به هوافضای سپاه در منطقه 21 و محدوده تهرانسر معرفی شده است اما شاید بیش از 100 پروژه در منطقه 22 توسط ارگان های دولتی اجرا شده است.

به همین دلیل است که شرایط پرداخت به صورت اقساطی فراهم است و می توانید با مبالغی نظیر 1 الی 2 میلیارد تومان و پرداخت به صورت اقساط 3 الی 4 ساله اقدام به خرید خانه در این منطقه نمایید و اگر نمی دانید برای خرید خانه از کجا شروع کنید می توانید از منوی بالای سایت در قسمت پروژه ها، اطلاعاتی از پروژه های در حال اجرای این منطقه کسب نمایید که تعدادشان بیشتر از 100 پروژه است.

فرصت های خرید خانه در منطقه 22
فرصت های خرید خانه در منطقه 22

و اگر می خواهید به صورت جامع اطلاعاتی بابت پروژه های پیش فروش داشته باشید می توانید برای شروع مطلب پیش فروش آپارتمان 60 متری در منطقه 22 را مطالعه نمایید و یا با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که منطقه ۲۱ و ۲۲ تهران کجاست و به ارائه اطلاعاتی در مورد وسعت، امکانات، نوع بافت، علل رشد و آینده آن پرداختیم. همچنین از تاثیر منطقه 22 بر روی منطقه 21 تهران که به تازگی تغییرات اساسی در آن در حال شکل گیری است صحبت نمودیم.

در نظر داشته باشید که حوزه فعالیت ما در زمینه فروش پروژه های اقساطی در این منطقه است و اگر قصد دریافت جزئیات بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه