شمال غرب تهران کدام مناطق هستند؟

شمال غرب تهران کدام مناطق هستند؟

اگر قصد انتخاب محل سکونت و یا سرمایه گذاری برای خرید خانه در تهران را دارید، شمال غرب یک گزینه مطلوب است که می توان گفت که این قسمت از تهران مانند منطقه 1 و نقاط خوب آن رشد قیمت داشته و حتی از برخی نقاط قیمت بالاتری نیز دارد.

معرفی مناطق شمال غرب تهران
معرفی مناطق شمال غرب تهران

این محدوده منطقه 2 تهران با مساحت 47 کیلومتر به حساب می آید حال اگر می خواهید بدانید که شمال غرب تهران شامل چه منطقه هایی می باشد و علت پیشرفت این نقاط نسبت به دیگر منطقه های تهران چیست و آینده و رشد قیمت آنها چقدر است و در گذشته نسبت به دیگر نقاط چقدر افزایش قیمت داشته است، در ادامه این مطلب به بررسی این موارد می پردازیم.

شمال غرب تهران کدام مناطق هستند؟

شروع شمال غرب تهران را می توان از تقاطع اتوبان یادگار امام و چمران به سمت پایین دانست که محله های سعادت آباد و شهرک غرب را شامل می شود. سعادت آباد در شمال اولین درکه و ولنجک را در نزدیکی دارد و شهرک غرب در جنوب سعادت آباد واقع شده است.

شهرک غرب را می توان بهترین منطقه ویلایی داخل تهران دانست که طراحی و شکل ساخت خانه های آن مانند خانه های آمریکایی ایجاد شده که فاقد دیوار بوده و فضای سبز در جلوی هر خانه وجود داشته که بعدها دیوارکشی شده و شکل این خانه ها تغییر کرده است اما مهمترین علت بالا بودن قیمت این محله حفظ بافت ویلایی آن است. در تصویر زیر می توانید موقعیت قرارگیری محله های شمال غرب تهران را مشاهده فرمایید:

شمال غرب تهران کدام مناطق هستند؟
شمال غرب تهران کدام مناطق هستند؟

بد نیست بدانید که بر طبق آماری که در مطلب نمودار رشد قیمت مناطق مختلف تهران در یک بازه 10 ساله بررسی نمودیم، به ترتیب مناطق 1، 2 ، 5 و 22 تهران بیشترین آمار افزایش قیمت را داشته اند و در این بین منطقه 1 و 2 نزدیک به هم و تقریبا برابر هستند که می توانید جزئیات آن را در مطلب مربوطه مطالعه نمایید.

سعادت آباد بهتره یا شهرک غرب؟

واقعیت این است که شهرک غرب محله ای قدیمی و اصیل است و خانه های ویلایی آن با آنکه قدمت بالایی دارند، اما به دلیل گران قیمت بودن زمین یا بهتر بگوییم وجود گران قیمت ترین زمین های تهران در آنجا، افراد بسیار متمول و با اصالت بالا در آنجا زندگی می کنند.

شهرک غرب یک محله مشخص و شامل چند خیابان است که همگی آنها قیمت بالایی دارند اما سعادت آباد اینگونه نیست و بخش هایی را سعادت آباد می نامند که به طور کلی قیمت آن با نقاط دیگر متفاوت و پایینتر است، به عنوان مثال بخش هایی از بلوار فرحزادی، میدان کتاب، شمال اتوبان یادگار و کوی فراز سعادت آباد نامیده می شود اما با راسته اصلی آن اختلاف قیمت بسیار زیادی دارد.

البته بماند که سعادت آباد نقطه ای است که بیشتر تجاری و اداری شده است و ترافیک شدیدی دارد و محله ای دنج و آرام مانند شهرک غرب نیست و حتی تصور ما این است که می تواند آینده مانند محله جردن داشته باشد که به طور کلی تبدیل به اداری می شود.

سعادت آباد بهتره یا شهرک غرب؟
سعادت آباد بهتره یا شهرک غرب؟

توجه داشته باشید که شهرک غرب بر خلاف نامش شباهتی از شهرک با توجه به آنچه امروز شهرک های خوب تهران نامیده می شوند ندارد، یعنی امروز شهرک هایی که در تهران ساخته شده حاصل از قرار گرفتن چندین برج یا مجتمع در یک فضای محصور و دیوارکشی شده است که امکانات درمانی، رفاهی و مراکز خرید کوچک در آن برای ساکنین ایجاد شده است و نمی توان به مجموعه ای از خانه های ویلایی، امروز شهرک گفت.

اگر بخواهیم فاکتور قیمت را کنار بگذاریم، شهرک غرب با اختلاف زیاد از سعادت آباد بهتر است اگر پولش را داشته باشید. همچنین از نظر اصالت شهرک غرب یک محدوده قدیمی و خوشنام در تهران است که اصالت بالایی دارد اما این اصالت در سعادت آباد وجود ندارد و این واقعیت است.

بهترین محله های شمال غرب تهران کدامند؟

از نظر کلی بهترین نقاط در شمال غرب تهران را معرفی نمودیم اما اگر بخواهیم به صورت جزئی تر بهترین محله های شمال غرب تهران را معرفی کنیم، در شهرک غرب می توان خیابان هرمزان، خوارزم و ایران زمین را بهترین محله در نظر گرفت و در سعادت آباد، بالای میدان کاج تا پیش از اتوبان و خانه های قرار گرفته در غرب بلوار را بهترین محله و خیابان علامه و صرافها را جزو خیابان های برند دانست.

بد نیست بدانید که گسترش تهران در 40 سال گذشته به سمت غرب بوده است و به همین دلیل است که قیمت ها در غرب نسبت به شرق تهران رشد بیشتری داشته است و برای بسیاری از افراد که می خواهند بدانند شرق تهران بهتره یا غرب باید بدانند که در حال حاضر در منطقه 8 در شرق تهران به همراه 2 منطقه جنوبی کمترین میزان رشد قیمت در طی 10 سال اخیر داشته اند.

بهترین محله های شمال غرب تهران کدامند؟
بهترین محله های شمال غرب تهران کدامند؟

علت این مورد چندان عجیب نیست و سابقه تهران اینگونه بوده است زیرا زمانی که 40 سال گذشته شرق تهران یک منطقه مدرن و بروز به حساب می آمد، با محله های قدیمی نظیر مطهری، بهشتی و نقاط این چنینی که قدیمی بوده اند مقایسه می شده که رشد قیمت بیشتری پیدا کرده و پس از اتمام فضای ساخت امروز غرب بهتر از شرق است و هر منطقه جدیدترین که ایجاد شود نسبت به قدیمی ها رشد بیشتری خواهد نمود.

به شکلی که نمودار قیمت مسکن در 5 سال گذشته نشان داده است که منطقه 5 از نظر نقد شوندگی در تهران اول است و منطقه 22 تهران با جا گذاشتن مناطقی نظیر 4 در حال حاضر پس از منطقه 1، 2 و 5 بیشترین رشد قیمت را داشته است و قطعا جایگاهش تا چند سال دیگر بالاتر نیز می آید.

نقشه شمال غرب تهران

نقشه شمال غرب تهران را می توانید به صورت بزرگ و با جزئیات دقیق در تصویر پایین مشاهده فرمایید:

نقشه شمال غرب تهران
نقشه شمال غرب تهران

در نظر داشته باشید که منطقه 2 تهران تا پایین اتوبان همت، یعنی مرزداران،گیشا و بخشی از تهران ویلا و طرشت نیز ادامه پیدا می کند اما شمال غرب را می توان تنها همین 2 محله ای در نظر گرفت که در نقشه مشاهده می کنید که به عقیده ما از میان تمامی این نقاط بهترین محله های غرب تهران برای زندگی می باشند و ما به عنوان محله های شمال غرب تهران معرفی نمودیم.

امکانات و شاخص های منطقه شمال غرب تهران

در این قسمت می توانید شاخص های شمال غرب تهران از نظر، امکانات درمانی، مراکز تجاری و مراکز گردشگری مشاهده فرمایید:

پارک‌های منطقه 2 تهران

نام پارک
پارک نهج البلاغه
پارک پرواز
پارک پردیسان

مراکز خرید منطقه 2 تهران

نام مرکز خرید
پاساژ میلاد نور
پاساژ اپال
مجتمع تجاری رویال
پاساژ گلستان ایران زمین

مراکز درمانی منطقه 2 تهران

نام بیمارستان
بیمارستان عرفان
بیمارستان بهمن
بیمارستان آتیه

سینما‌های منطقه 2 تهران

نام سینما
سینما اریکه
پردیس سینمایی شهرک
برج میلاد

توجه داشته باشید که موارد بیشتری در این محدوده واقع شده است اما سعی ما معرفی برترین ها و شاخص ها بوده است.

اگر قصد سرمایه گذاری در شمال غرب تهران را دارید …

شمال غرب تهران مناطقی هستند که روال ساخت آنها علی الخصوص سعادت آباد از 40 سال پیش شروع شده است که امروز تبدیل به آنچه شده که می بینید. در واقع اگر دیدگاه شما سرمایه گذاری است باید بدانید که انتخاب سوی غرب درست است اما رشد قیمت مناطقی که برند شده اند دیگر مانند گذشته نیست اما اگر می خواهید بدانید که آیا خانه شما گران می شود، قطعا بله در هر نقطه ای از تهران خانه گران شده است اما تفاوت در میزان گران شدن در نقاط مختلف، متفاوت بوده است.

پس شما باید نگاهی به منطقه 5 و 22 داشته باشید که در واقع می توان گفت که منطقه 5 نیز دورانش رو به اتمام است زیرا هر کجا که ساخت و ساز شود، آمار معاملات بالا می رود و منطقه 5 نیز نزدیک به پایان فضای ساخت است در حالی که در منطقه 22 تهران انبوه سازی به شدت در جریان است و تا 7،8 سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. به همین دلیل می توان منطقه 22 را گزینه خوبی دانست برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در غرب تهران را دارند.

اگر قصد سرمایه گذاری در شمال غرب تهران را دارید ...
اگر قصد سرمایه گذاری در شمال غرب تهران را دارید …

پس اگر می خواهید بدانید که برای سرمایه گذاری کجا خانه بخرید باید مناطق رو به رشد که قابلیت ساخت را داشته باشند مد نظر قرار دهید زیرا اگر قرار بود بافت فرسوده تهران قابل ساخت باشد، تا الان چندین بار ساخته شده بود و قیمت آن نیز مانند مناطق برند شده افزایش می یافت اما توجه داشته باشید هرچه زمان بیشتری بگذرد و زمین های یک منطقه کمتر شود، آمار ساخت و ساز و معاملات نیز پایین می آید و این به ضرر رشد قیمت آن منطقه است به غیر از مناطق برند شده در تهران.

در نظر داشته باشید که در منطقه 22 تهران به دلیل وجود پروژه های انبوه سازی، شرایط پرداخت به صورت اقساط طولانی مدت 3 الی 4 ساله فراهم است و اگر قصد خرید یا سرمایه گذاری در غرب تهران را دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری در این مورد کسب نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه