چگونه از تورم جلو بزنیم و در بازار تورمی پولدار شویم؟

چگونه از تورم جلو بزنیم و در بازار تورمی پولدار شویم؟

اگر به دنبال جستجوی پاسخ این سوال هستید که چگونه از تورم جلو بزنیم به شما تبریک میگوییم، شما چندین پله از دیگران جلوتر هستید زیرا درک کرده اید که هر کالایی با تورم گران می شود اما اینکه چه مقدار ارزش خود را حفظ کند بسیار مهم است و ممکن است بر اساس تورم جلو نرود پس در نتیجه اگر قصد این را دارید که دارایی تان از تورم بیشتر افزایش یابد، این مطلب برای شماست.

چگونه از تورم جلو بزنیم
چگونه از تورم جلو بزنیم

در این مطلب ما به بررسی سابقه بازارها می پردازیم و مشخص می کنیم که کدام یک مستقیم و کدامیک به صورت غیر مستقیم از تورم تاثیر می گیرند که بتوانیم به این نتیجه برسیم که در کدام بازه زمانی سرمایه تان را تبدیل به چه کالایی کرده و در چه زمانی باید فروخته و تبدیل به کالایی دیگر کنید تا از تورم جلو بزنید.

چگونه از تورم جلو بزنیم؟

اول از همه بهتر است بدانید که تاثیر تورم در کشور چگونه نمایان میشود، بهره بانکی که هر سال به سپرده ها داده می شود در واقع یک نوع خلق پول است. به عنوان مثال اگر بانک به سپرده 100 میلیونی شما 28 درصد سود می دهد، یعنی 28 میلیون تومان در سال پول ایجاد شده که به مجموع پول ها اضافه می شود و از ارزش کلی کم می شود.

به همین دلیل دلار افزایش می یابد، یعنی ارزش ریال در برابر دلار پایین می آید و یک سری از کالاها به صورت مستقیم با دلار بالا و پایین میشوند، به عنوان نمونه طلا، خودرو و کالاهای وارداتی و خارجی و در مرحله بعدی به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، مسکن گران می شود اما لحظه ای نیست بلکه زمان می برد و ممکن است از 6 ماه تا یکسال طول بکشد.

پس شما می توانید برای جلوگیری از کاهش ارزش پول اقدام به تبدیل به یکی از کالاهای سرمایه کنید، حالا اگر می خواهید بدانید که کدام یک از کالاها بازده بیشتری داشته است می توانید نمودار زیر را مشاهده نمایید:

تاثیر تورم بر روی بازارها
تاثیر تورم بر روی بازارها

همانطور که در بالا مشاهده می فرمایید مسکن و طلا بیشترین رشد قیمت را داشته اند و البته طلا به دلیل دوران کرونا به صورت بی سابقه افزایش قیمت داشته که احتمالا دیگر تکرار نمی شود، پس این 2 مطمئن ترین سرمایه گذاری با بالاترین سود می باشند اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که می خواهیم از آن برای جلو زدن از تورم استفاده کنیم و آن اختلاف سرعت تغییر قیمت این 2 کالا می باشد.

یعنی شما نیاز به یک برنامه ریزی طولانی مدت و استراتژی دارید و باید سرمایه نقدی خود را در قالب طلا نگهداری کنید و سپس در زمان اوج گرفتن قیمت ها، اقدام به فروش طلا و خرید خانه نمایید. این کار چه حسنی دارد؟ حسن آن این است که شما یک بار افزایش قیمت را در طلا تجربه میکنید در حالیکه قیمت مسکن تا یک بازه چند ماهه تغییر نمی کند و می توانید با تبدیل طلا در اوج قیمت و خرید مسکن یک بار دیگر هم افزایش قیمت را در این حوزه تجربه نمایید.

چگونه از تورم جلو بزنیم؟
درصد جلو افتادن از تورم در کالاها

این کار باعث می شود که شما از تورم جلو بزنید ولی توجه داشته باشید که این کار را باید در کالاهایی انجام دهید که بیشترین رشد قیمت را داشته اند و باید بدانید که در بازار تورمی چی بخرید که سود آن بالا باشد زیرا اگر این کار را در بورس یا خودرو انجام دهید به احتمال زیاد ضرر هم خواهید نمود .

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، سپرده بانکی و بورس در طی 5 سال گذشته شما را نسبت به تورم عقب انداخته اند و خودروی خارجی صفر کیلومتر هم 300 درصد به شما بیشتر از تورم سود داده است که به شرط صفر بودن است. پس اگر می خواهید از تورم جلوتر بیفتید به هیچ عنوان در بورس و سپرده بانکی سرمایه گذاری نکنید و در مورد خودرو نیز ریسک بالایی وجود دارد و تقریبا لب مرز است.

چگونه در تورم پولدار شویم

متاسفانه تورم اگر برای 90 درصد مردم بد است برای یک عده بسیار هم خوب است زیرا سرمایه شما سرمایه می سازد و به ثروت آن عده اضافه هم می کند. همین تقدم و تاخر در افزایش قیمت مسکن و طلا یک گپ قیمتی برای شخصی که سرمایه دار است ایجاد می کند که می تواند با خیال راحت در دوران رکود مسکن به دنبال خرید و صبر کردن برای افزایش قیمت باشد.

اگر می خواهید بدانید که در سال 1403 چی بخرید و سود کنید بهتر است نگاهی به بازار مسکن بیندازیم که جزو گزینه های اول رشد قیمت در تورم بوده است تا بدانیم که شرایط کنونی آن چیست.

نمودار درصد رشد قیمت مسکن نسبت به سال قبلی
نمودار درصد رشد قیمت مسکن نسبت به سال قبلی

همانطور که نمودار خودش حرف می زند، زمان افزایش و کاهش قیمت ها به صورت سینوسی و یک سال در میان بوده است و در همان مطلب فوق محاسبه عقب ماندگی مسکن از تورم را نیز انجام داده ایم. این محاسبه بر اساس گزارش مرکز آمار برای متوسط قیمت مسکن تهران در طی 2 سال اخیر و مقایسه آن با آمار تورم است که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که قیمت مسکن از تورم 37% عقب افتاده است و علت آن نیز وضعیت رکود بازار است که چراغ سبز به این افزایش نمی دهد.

اما آنچه در نمودار بالا مشخص شده گواه همین موضوع است که امسال نوبت افزایش قیمت است به شرطی که بازار اجازه دهد و به سرعت اول این عقب افتادگی از تورم جبران می شود و سپس افزایش قیمت سال جاری را نیز خواهد داشت.

پس اگر می خواهید بدانید که چگونه در تورم پولدار شوید باید بدانید که کدام کالا را روی حداکثر فروخته و کدام یک را در کف قیمتی خریداری کنید، کاری که مردم ایران کاملا برعکس آن را انجام می دهند و امروز که موقع خرید مسکن است، بازار در رکود کامل فرو رفته است.

چه کالا و چه زمانی برای خرید و جلو افتادن از تورم

شاید هرکس متخصص در یکی از حوزه های فوق باشد و مثلا بگوید که می تواند با طلا کار کند و ترجیح دهد در همان حوزه کار خود را ادامه دهد، اما تخصص اصلی ما در زمینه مسکن شهر تهران و فروش پروژه های در حال ساخت به صورت اقساطی است پس آنچه به شما میگوییم بر اساس تجربه ما است.

اول اینکه بدانید در بازار تورمی، هرگونه معامله ای که با قیمت قطعی و شرایط پرداخت اقساطی بدون بهره بسته شود برای شما سود است و تنها کالایی که می توان این کار را در آن انجام داد پیش خرید مسکن است.

شما می توانید با قیمت قطعی و پیش پرداخت یک معامله انجام دهید و بازپرداخت 3 ساله بدون بهره داشته باشید، هر اتفاقی در این مدت بیفتد، اقساط شما ثابت است پس در واقع پول شما در این 3 سال از تورم بیمه شده است.

چه کالا و چه زمانی برای خرید و جلو افتادن از تورم
چه کالا و چه زمانی برای خرید و جلو افتادن از تورم

همانطور که در بالا محاسبه کردیم افزایش قیمت مسکن در سال 1403 نیز قطعی است و الان زمان رکود بازار است یعنی سازنده ها با شرایط منعطف و پیش پرداخت کمتر اقدام به پیش فروش می نمایند، پس بدانید که زمان خرید مسکن امروز است اما یک کار را نیز باید پیش تر انجام می دادید.

اگر قصد خرید مسکن را در امروز دارید می بایست سرمایه تان را در قالب طلا نگه می داشتید زیرا در همین چند ماه گذشته طلا به گرمی 4 میلیون تومان هم رسید و امروز در زمان نگارش این مطلب در مرداد ماه سال 1403، قیمت هر گرم آن 3 میلیون 500 هزار تومان است.

یعنی زمان فروش شما در اوج قیمت ها می توانست چند ماه گذشته باشد و امروز یا همان چند ماه پیش در رکود کامل اقدام به خرید مسکن می نمودید. حال تصور کنید که طلا را 20 درصد گرانتر فروخته و مسکن را هم در کف و در شرایطی که 37 درصد از تورم عقب است خریداری کرده بودید، خودتان محاسبه کنید که چقدر از تورم جلو می افتادید.

کالاهایی که شما را از تورم عقب می اندازد

درست است که در بالا مواردی را برای شما مشخص کرده ایم که از تورم عقب می افتد اما ممکن است کسب و کار شما به گونه ای باشد که کالا و یا مواد دیگری را به عنوان سرمایه در اختیار داشته باشید. برای اینکه بدانید کدام یک از کالاها شما را از تورم عقب می اندازد یک راه حل کلی برای شناسایی وجود دارد.

هر کالایی را که دولت به صورت مستقیم بتواند در قیمت گذاری و یا کنترل آن ورود کند، قطعا شما را از تورم عقب می اندازد. به عنوان مثال برنج را می تواند وارد کند، سوبسید روغن به کارخانه ها بدهد، از طرفی می تواند با واردات محدود خودرو باعث ریزش قیمت در بازار شود و موارد دیگر …

پس در واقع بهترین گزینه برای شما انتخاب مواردی است که دولت نمی تواند در قیمت گذاری آن به صورت دستوری عمل کند و مسکن یکی از این موارد است و به همین دلیل است که همیشه یک سرمایه گذاری مطمئن به حساب می آید و گواه این موضوع را می توانید در نمودار قیمت مسکن در 5 سال گذشته مشاهده نمایید.

البته در نظر داشته باشید که روش هایی برای سود مضاعف در این بازار وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

ارزش افزوده بیشتر در بازار تورمی

این نکته را در نظر داشته باشید که تبدیل سرمایه شما به منظور جلوتر افتادن از تورم یک نوع سرمایه گذاری به حساب می آید و این کار نیز خود دارای چندین زیر شاخه است. به عنوان مثال برای خرید مسکن چندین روش وجود دارد که خرید ملک آماده یا پیش خرید است و حتی دیگر مواردی نظیر زمین را نیز شامل می شود.

همچنین باید در نظر داشته باشید که افزایش قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران متفاوت است و از سوی دیگر در شهرهای مختلف کشور نیز تفاوت دارد.

به صورت خلاصه باید بگوییم که در صدر افزایش قیمت مناطق تهران، منطقه 1 ، 2 ، 5 و 22 در صدر جدول هستند و از آن سو مناطقی نظیر 17،18 و 8 در ته جدول قرار گرفته اند یعنی ممکن است با خرید خانه در هر کدام از این مناطق، سود شما متفاوت باشد پس باید به این نکته توجه نمایید.

چگونه در تورم پولدار شویم؟
چگونه در تورم پولدار شویم؟

پیشنهاد ما این است که نقاطی را انتخاب نمایید که رو به رشد و در حال ساخت می باشند که این کار می تواند ارزش افزوده برای شما داشته باشد. در حال حاضر منطقه 21 و 22 تهران را می توان جدید ترین و نوساز ترین دانست که آینده منطقه 5 در شرایط کنونی است و به سرعت جای این منطقه را خواهد گرفت زیرا فضای ساخت در منطقه 5 رو به اتمام است در حالیکه در منطقه 22 هنوز فضای ساخت وجود دارد و کم کم سرریز آن به سمت منطقه 21 در حال حرکت است که این منطقه نیز آینده منطقه 22 تهران را دارد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که چگونه از تورم جلو بزنیم و از شرایط تورمی برای پولدار شدن استفاده نماییم. البته که این رویداد خوب نیست و نشانگر اقتصاد بیمار است اما متاسفانه وضعیت کشور به گونه ای است که دلالی و واسطه گری در آن کاری راحت تر از کسب و کار است و این رویداد در زمان رشد قیمت ها بیشتر نمود پیدا می کند.

در حالیکه که اگر قیمت ها ثبات داشته باشد، کسب و کار های فعال هستند که به چرخه اقتصادی کمک می نمایند اما در این اوضاع که مردم به سراغ روش های حفظ ارزش پول هستند، وادار می شوند که برای تبدیل سرمایه و حفظ ارزش آن به بازارهای دیگری ورود نمایند و باعث بالا رفتن چرخه تقاضا شوند.

در حالی که آمار خانه های خالی در کشور گواه این موضوع است که خانه برای عرضه وجود دارد اما عرضه نمی شود در حالی که نیاز به تامین مسکن در شهر تهران و دیگر شهر ها به شدت حس می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت شهر تهران و شرایط خرید به صورت اقساطی می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه