پروژه نیکان – فروش پروژه نیکان وزارت دفاع چیتگر

پروژه نیکان – فروش پروژه نیکان وزارت دفاع چیتگر

پروژه نیکان در زمینی به مساحت 19300 متر مربع با پلاک ثبتی ۲۰۲۰/۴ شامل 4 بلوک که هرکدام 12 طبقه بوده و دارای 200 واحد مسکونی در هر بلوک است (مجموع 800 واحد) توسط تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق در حال احداث میباشد و با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403، اسکلت 4 طبقه منفی آن زده شده است که آخرین وضعیت پروژه را می توانید در تصویر زیر مشاهده فرمایید. زمان تحویل این پروژه 36 اعلام شده است که احتمالا با تاخیر روبرو باشد و به نظر می آید که زمان تحویل واقعی 4 سال آینده باشد.

پروژه نیکان
پروژه نیکان

تعاونی این پروژه پیش تر در پروژه های اتحادیه نمونه رسا مشارکت داشته است و پروژه نیکان اولین پروژه ای است که توسط خود این تعاونی در حال اجرا میباشد و علت آنکه این پروژه را با نام پروژه نیکان وزارت دفاع میشناسند این است که مدیران تعاونی از کارکنان و بازنشستگان همین ارگان هستند ولیکن ارتباط مستقیمی با ارگان وجود ندارد و زیر مجموعه آن نمی باشد.

موقعیت قرار گیری پروژه در حال حاضر در قسمتی از مروارید شهر واقع شده است که هیچ یک از پروژه های ساختمانی معرفی شده در آن محدوده مجوز ساخت دریافت نکرده اند و تنها پروژه نیکان توانسته عملیات ساخت خود را شروع نماید. نزدیک به 20 پروژه در زمین های جوار این پروژه معرفی شده اند که کماکان در مرحله تغییر کاربری زمین می باشد.

شرایط فروش پروژه نیکان

این پروژه دارای 4 بلوک است که ساخت یکی از بلوک های آن به تعاونی دیگری واگذار شده و نام آن پروژه الماس 2 است که تحت شرایط متفاوتی به فروش می رسد و به صورت سهامی است. 3 بلوک دیگر که متعلق به تعاونی سازنده نیکان است با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 به قیمت متری 25 میلیون تومان که شامل هزینه زمین تراکم و ساخت تا به این مرحله بوده است به فروش میرسد و اقساط پروژه نیز باید پرداخت شود.

اما سهم اعضای تعاونی قیمت پایین تری دارد و در حدود متری 21 میلیون تومان است که از این مبلغ برای یک واحد 100 متری، 1 میلیارد تومان واریزی + 1 میلیارد و 100 حق امتیاز است در واقع حداقل قیمت برای خرید پروژه نیکان متری 21 میلیون تومان بدون در نظر گرفتن اقساط است.

اقساط پروژه نیکان در سال 1403

اقساط این پروژه به صورت علی الحساب است یعنی در طول سال افزایش می باید. در سال 1403، اقساط متری 4 میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است و می توان پیش بینی نمود که سال آینده نیز همین مقدار افزایش یابد. 

توجه داشته باشید که هر چقدر زمان ساخت پروژه طول بکشد، اقساط نیز ادامه خواهد یافت و به نظر می آید که واریزی که تا کنون دریافت شده است با پیشرفت پروژه مطابقت داشته زیرا هزینه زمین و تراکم نیز در آن وجود دارد.

اقساط سال 1403 پروژه نیکان
اقساط سال 1403 پروژه نیکان

همانطور که در جدول فوق مشاهده می نمایید، هر 2 ماه مبلغ 80 میلیون تومان برای واحد 100 متری باید پرداخت شود که تا پیش بینی می شود در سال 1404 این مبلغ به هر 2 ماه 120 میلیون تومان برسد.

  • محاسبه قیمت تمام شده:

پیش بینی برای قیمت تمام شده پروژه نیکان با اقساط امروز و درصد افزایش سالانه نزدیک به متری 75 الی 90 میلیون تومان است. در نظر داشته باشید که واحد بدون کابینت تحویل داده می شود و همچنین باید ضریب طبقات و مرغوبیت به همراه هزینه پارکینگ و انباری به صورت جداگانه خریداری شود.

در حال حاضر متوسط قیمت آپارتمان در برج های مروارید شهر، در بخش جنوبی و محل احداث این پروژه در حدود میانگین متری 70 میلیون تومان است و قیمت تمام شده ای که در بالا اعلام نمودیم با محاسبه افزایش قیمت اقساط در سال های آتی می باشد که با محاسبه قیمت ورود به پروژه در سال جاری محاسبه شده است و به نظر قیمت معقولی برای پروژه ای می باشد که 4 سال آینده تحویل می گردد.

بررسی قرارداد و تعهدات

در قسمت زیر موارد مهمی که در قرارداد تعاونی ثمین اجرای دقیق و عضو تعاونی منعقد می شود را بررسی خواهیم نمود. برای جزئیات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید:

  • مدت قرارداد ۴ ساله است و شامل ۶ ماه تنفس نیز میباشد.
  • در صورت تاخیر در پرداخت اقساط طی دو نوبت ۱۴ روزه، تعاونی حق فسخ قرارداد دارد و خسارت دیرکرد اقساط نیز دریافت می کند.
  • جریمه تاخیر در پرداخت اقساط: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌علاوه ضریب تورم برای هر ماه تاخیر است.
  • هزینه‌های پارکینگ، انباری، مشاعات، نظام مهندسی، شهرداری، محوطه‌سازی، انشعابات و هزینه‌های ثبت، تفکیک و اخذ سند به عهده خریدار است.
  • جریمه دیرکرد تحویل توسط تعاونی لحاظ نشده و نوع متریال مصرفی تنها به صورت کلی اعلام شده است.
  • قرارداد شما به منزله عضویت در تعاونی نیست و نقش سرمایه گذار را دارید.
 

امکانات و متریال مصرفی در پروژه نیکان

امکانات اعلام شده توسط تعاونی به صورت استاندارد برج های محدوده مروارید شهر است 

  • پارکینگ و انباری برای تمام واحدها و پارکینگ مهمان
  • ۶ لاین آسانسور باربر و نفربر
  • سالن بازی کودکان
  • لابی شیک و مجلل
  • سالن اجتماعات
  • سرمایش و گرمایش چیلر
  • فضای سبز و محوطه بازی کودکان

همچنین لیست متریال مشخص شده توسط تعاونی را می توانید در جدول زیر مشاهده فرمایید:

امکانات و متریال مصرفی پروژه نیکان
امکانات و متریال مصرفی پروژه نیکان

مواردی که در بالا مشاهده می فرمایید لیست متریال و امکاناتی است که قرارداد مشخص شده و قطعی است. در مورد امکانات نیز می توان گفت که سطح برج هایی که در نواحی اطراف و مروارید شهر ساخته شده است مانند پروژه نارنجستان که در شهرک مهستان و قبل از مروارید شهر واقع شده است، سطح آن ها یکی و مانند لیست امکانات فوق می باشد.

همچنین پلان و نقشه واحدها را می توانید در هر 4 بلوک به صورت مجزا در تصویر زیر مشاهده فرمایید در اولین تصویر بلوک C و D:

نقشه واحدهای بلوک C و D
نقشه واحدهای بلوک C و D

پلان نقشه واحدها در بلوک A و B در تصویر زیر:

پلان نقشه پروژه نیکان
پلان نقشه پروژه نیکان

میزان واحدها در برخی از طبقات و بلوک ها متفاوت می باشد.

موقعیت مکانی پروژه نیکان روی نقشه

پروژه نیکان در مروارید شهر واقع شده است و دسترسی به اتوبان همت، حکیم، تهران کرج و آزادگان را دارا می باشد همچنین در نزدیکی ایران مال یا بازار بزرگ ایران، دریاچه چیتگر، شهربازی هزار و یک شهر نیز قرار دارد. اصله این پروژه تا مترو وردآورد، تقریباً ۲ دقیقه است.

از نظر موقعیت مکانی قرار گرفتن در منطقه مروارید شهر با توجه به موقعیتی که این منطقه در آینده خواهد داشت از لحاظ سرمایه گذاری می تواند خروجی خوبی داشته باشد و در زمین مجاور این پروژه که در حال حاضر بصورت مشاعی میباشد یعنی نه تفکیک شده و نه تغییر کاربری آن در شهرداری انجام گرفته نزدیک به 20 پروژه معرفی شده که در صورت تغییر کاربری ساخت و ساز به سرعت در آن محدوده اجرا خواهد شد.

موقعیت پروژه نیکان روی نقشه
موقعیت پروژه نیکان روی نقشه

همانطور که در نقشه مشاهده می فرمایید، پروژه نیکان از نظر نزدیکی به موقعیت های شاخص منطقه 22 در فاصله دوری قرار دارد و نزدیک ترین را می توان باغ موزه گیاه شناسی در نظر گرفت و در صورتی که شهربازی هزار و یک شهر ساخته شود نیز می تواند نزدیک ترین شاخص به این پروژه باشد.

از نزدیک ترین پروژه های مشابه در حال ساخت که مروارید شهر شمالی قرار دارند می توان به پروژه مهتاب 2 اشاره نمود که جزو اولین پروژه های تعریف شده در محدوده شمالی می باشد.

آینده مروارید شهر و جمع بندی

مروارید شهر به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است و بخش شمالی آن تقریبا آباد شده و برج های زیادی در آن تحویل داده شده است. اما بخش جنوبی آن که محل اجرای پروژه نیکان است، هنوز جای کار دارد زیرا پروژه های معرفی شده در آن در مراحل ابتدایی هستند و تغییر شکل این منطقه برای چند سال آتی می باشد.

پروژه نیکان تنها پروژه ای میباشد که توانسته در یک قطعه زمین وسیع در محدوده مروارید شهر مجوز ساخت دریافت نماید و عملیات ساخت را شروع کند. تا الان این پروژه زمان زیادی تاخیر داشته و قطعا از برنامه زمانی ساخت عقب میباشد زیرا سال 1398 این پروژه معرفی شده است. 

همچنین در نظر داشته باشید در صورت طولانی شدن مدت ساخت هزینه های ساخت که بصورت علی الحساب میباشد افزایش میابد در نتیجه قیمت اقساط بصورت سالانه افزایش خواهد یافت و اگر بر روی مبلغ کنونی که برای اقساط به شما اعلام می شود قصد برنامه ریزی دارید باید بدانید که بطور متوسط سالانه حداقل 30 درصد افزایش مبلغ اقساط را باید با توجه به مرحله ای که پروژه در آن قرار دارد در نظر بگیرید این در حالی است که افزایش اقساط سال 1402 الی 1403 نزدیک به 60 درصد بوده است.

برای کسب اطلاعات پیرامون پروژه های در حال ساخت در محدوده مروارید شهر و پروژه های مشابه با پروژه نیکان میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

3 دیدگاه دربارهٔ «پروژه نیکان – فروش پروژه نیکان وزارت دفاع چیتگر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه